Suuri huumekeskustelu

Started by peter, Thu 03.07.2008 18:49:22 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.Lagavulin

Quote from: VonBitch on Wed 24.06.2009 17:42:46 (UTC+0300)
Quote from: Mr.Lagavulin on Wed 24.06.2009 17:27:23 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Wed 24.06.2009 17:17:53 (UTC+0300)
Damissa saattaakin toimia, mutta suomalainen kun muutenkin on jo "korkki olan yli" -ihminen, niin viinassakin on jo tarpeeksi riesaa. :nope:

Kyllä mä uskoisin homman täälläkin toimivan pienen kangertelun jälkeen."kahvilat" pystyyn ja viiden vuoden jälkeen kukaan ei enään pitäisi hommaa mitenkään ihmeellisenä.

Näin minäkin asian näkisin, alku voisi olla erinäisillä tavoilla kangertelevaa, mutta varmasti ajan kanssa tilanne rauhoittuisi. Uskoisin myös, että voisi jonkin verran rauhoittaa tätä suomalaista kännäämis/kännirähinäkulttuuria hieman positiivisempaan suuntaan. :think:

Tulee tota fudista harrastettua ihan ahkerasti ja myös tunnen paljon 2-6 div.tason futareita, niin siellä käytetään paljon kannabista ihan senkin takia, että se vähentää juomista ja kun juominen vähentyy, pystytään treenaamaan paremmin yms.

Itsellä toi tosiaan rauhoittaa tota viinan kanssa läträämistä.Jos mulla on kannabista himassa niin sitä tulee poltettua se 2-6 sätkää kuukaudessa.
Hyvällä matkaajalla ei ole jäykkiä aikatauluja, eikä hän ole keskittynyt perille pääsyyn.(La Tsu)

nyyyps

No miksei vain lopeta sitä juomista, jos se on haitaksi. Eihän siihen kannabista tartte. :blink:

Samalla laillahan omena-allerginen jättää omenan pois. :jepso:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Mr.Lagavulin

Quote from: omglolnoob on Wed 24.06.2009 17:49:51 (UTC+0300)
No miksei vain lopeta sitä juomista, jos se on haitaksi. Eihän siihen kannabista tartte. :blink:

Samalla laillahan omena-allerginen jättää omenan pois. :jepso:

Koska mä sattumoisin rakastan olutta, mutta en sitä olotilaa seuraavina päivinä  :blink:

Ton saman voisi sanoa läskeille ihmisille, että hei horoperse älä syö sitä hampurilaista vaan ota porkkana käteen.
Mä en itse näe mitään suurta ongelmaa, näiden kahden fantastisen tuotteen yhdistämisessä   :drag:
Hyvällä matkaajalla ei ole jäykkiä aikatauluja, eikä hän ole keskittynyt perille pääsyyn.(La Tsu)

VonBitch

Quote from: omglolnoob on Wed 24.06.2009 17:29:16 (UTC+0300)
Quote from: VonBitch on Wed 24.06.2009 17:27:38 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Wed 24.06.2009 16:52:46 (UTC+0300)
Ja tuotaki pidän kyllä yhtenä isona huonona, että jos lääkekannabista on markkinoilla saatavilla, niin varmasti kotilääkintäkin kasvaa - sitä myötä väärinkäyttö päihteenä. :jees:

Mitä tarkoitat tuolla kotilääkinnällä? Kotikasvatusta ja sitä kautta (lääke)käyttöäkö?
Tälläkin hetkellä lääkekannabista on markkinoilla saatavilla, apteekista lääkärin kirjoittamalla reseptillä, tosin niitä onnellisia jotka ovat reseptin saaneet ei ole kuin kymmenkunta ja heillekään ei tuota lääkekannabista riitä kun lääkekannabiskiintiöt on mitoitettu liian pieniksi.
Juu, kotilääkintänä justiinsa tuota "itte lääkkeeni hommaan" juttulia.
Niinkus jumisen elämän ja oman laiskuuden aiheuttaman velttouden lääkittemistä perjantaipullolla.
Tai karhean kurkun hoitamista itte keitetyllä mustikkasopalla.
Ei kai se luonnonlääkintä kaikissa tapauksissa tuomittavaa olisi.. Tosin ymmärrän kyllä kantasi, osalla voisi mopo keulia.

Sitä en vain vieläkään ymmärrä, että jos puhutaan kannabiksesta ja varsinkin siitä, pitäisikö sen olla laillista, niin hyvin yleisesti vaihtoehtoina nähdään vain täyskielto tai täyslaillistaminen. Miksi näin? Tottahan siinä nyt välimuotojakin on! En minäkään heti suoraan täyslaillistamista kannata, vaan korkeintaan porrastettuna. Esimerkiksi näin (ja nyt puhun siis vain kannabiksesta):

Vaihe 1: Täysi-ikäiset voisivat ostaa kannabista vain kannabiskahviloista (esim. kannabiskortilla, kuten nyt ovat kai Hollannissa esittäneet) paikanpäällä käytettäväksi. Hallussapito, (luvaton) kasvatus ja käyttö muualla kuin kahviloissa olisi edelleen kielletty. Kahvilat saisivat kannabiksensa erityisiltä sertifikoiduilta kasvattajilta (jollaiseksi voisi hakea, mutta joutuisi täyttämään tiettyjä ehtoja, esim. käytävä kasvatuskurssi).

Vaihe 2: Kannabista saa edelleen kahviloista (korteilla?), mutta nyt olisi myös mahdollista ostaa mukaan, eli pienten määrien hallussapito sallittaisiin (täysi-ikäisille). Luvaton kasvatus pysyisi edelleen kiellettynä, mutta edelleen voisi hakeutua sertifikoiduksi kasvattajaksi jos aihe tarpeeksi kiinnostaa.

Vaihe 3: Kannabiksen täyslaillistaminen, eli sekä hallussapito, käyttö, että kasvatus olisi sallittua, mutta kasvatukseen tarvittaisiin erilliset ostettavat luvat. Luvaton kasvatus olisi kiellettyä ja siitä tulisi huomattavat sakot.
Ja mielestäni jos alaikäisen hallusta löydetään alkoholia tai kannabista (missä tahansa vaiheessa) tulisi huoltajille/huoltajalle siitä sakot. En tosin tiedä olisiko tuollainen pykälä täysin lainvoimainen.

Porrastamalla saataisiin todennäköisesti vähennettyä laillistamisen mahdollisia negatiivisia vaikutuksia, mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Asiallista kritiikkiä olen valmis kuuntelemaan. :jepso:

VonBitch

Quote from: Mr.Lagavulin on Wed 24.06.2009 17:48:49 (UTC+0300)
Quote from: VonBitch on Wed 24.06.2009 17:42:46 (UTC+0300)
Quote from: Mr.Lagavulin on Wed 24.06.2009 17:27:23 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Wed 24.06.2009 17:17:53 (UTC+0300)
Damissa saattaakin toimia, mutta suomalainen kun muutenkin on jo "korkki olan yli" -ihminen, niin viinassakin on jo tarpeeksi riesaa. :nope:

Kyllä mä uskoisin homman täälläkin toimivan pienen kangertelun jälkeen."kahvilat" pystyyn ja viiden vuoden jälkeen kukaan ei enään pitäisi hommaa mitenkään ihmeellisenä.

Näin minäkin asian näkisin, alku voisi olla erinäisillä tavoilla kangertelevaa, mutta varmasti ajan kanssa tilanne rauhoittuisi. Uskoisin myös, että voisi jonkin verran rauhoittaa tätä suomalaista kännäämis/kännirähinäkulttuuria hieman positiivisempaan suuntaan. :think:

Tulee tota fudista harrastettua ihan ahkerasti ja myös tunnen paljon 2-6 div.tason futareita, niin siellä käytetään paljon kannabista ihan senkin takia, että se vähentää juomista ja kun juominen vähentyy, pystytään treenaamaan paremmin yms.

Itsellä toi tosiaan rauhoittaa tota viinan kanssa läträämistä.Jos mulla on kannabista himassa niin sitä tulee poltettua se 2-6 sätkää kuukaudessa.

Alkoholin käytön vähentymistä olen myös omalla kohdallani huomannut, samoin joittenkin tuttujen kohdalla. Eräskin lähes "täysipäiväinenjuoppo" raitistui lähes täysin kun käytti kannabista. Olen myös huomannut päinvastaista reaktiota, eli jos kannabista ei ole niin alkoholin käyttö (saattaa) lisääntyä.

nyyyps

Tuollanen kuulostaa järkevältä, kun vain valtiovalloille ja maailmaa pyörittäville saadaan järkeiltyä, miksi sitä tarvitaan laillisena.
Sopivanlaisessa maailmassa kannabiksen voisin sallia lääkkeenä, mutta toisaalta, siinä utopiassa kyllä sille ei enää ole tarvetta.

Utopiat on muuten mahtavia, aina jäähä miettimään, että mitä jos. :bounce:
Kerran mietin sitäki, että mitenköhän monta vuotta menis, että "länsimaissa" koiranliha hyväksyttäisiin ihan tavan ruuaksi samalla lailla ku sika tai nauta. :lach:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Mr.Lagavulin

Kai sitä nyt yks koira vois mennä kebabin välissä  :think:

Señorita iCola

Miulla on yks kiinalainen ystävä joka on luvannut tarjota koiraa jos meen joskus käymään  :psycho: Pitäähän sitä maistaa, ei tiedä miten hyvää on  :ruokaa:
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

Kastori

Señorita iCola

Oiskohan koira parasta kebablastuina vai pihvinä  :drool: Saakohan sen jättää mediumiksi  ::osmoke
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview