News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Loeb 5 mestaruuden mies

Started by D-ude, Sun 02.11.2008 08:43:41 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

furioso

Quote from: Örtzi on Thu 06.11.2008 18:43:02 (UTC+0200)
Quote from: nahkaparturi on Thu 06.11.2008 18:30:20 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Thu 06.11.2008 18:23:28 (UTC+0200)
Quote from: nahkaparturi on Thu 06.11.2008 18:22:34 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Thu 06.11.2008 18:11:46 (UTC+0200)
Yllättäen dokumentissa jokaisen menestyneen merkin alkukehitystaipaleen ja menestyskauden kuljettana löytyi ainakin yksi suomalainen kuski..  :kahvi:
ne on harvassa 80-luvun rallin maailmanmestarit, jotka on kotoisin suomen ulkopuolelta
Eipä noita 90-luvullakaan ihan ylettömästi ollu..
oli niitä enemmän, Sainz, Auriol ja McRae, suomalaisia ei ollut kuin Kankkunen ja Mäkinen :psp:
80-luvulla oli Röhl 2 kertaa, Blomqvist kerran, Biasion kaksi kertaa. Suomalaisista Mikkola, Vatanen, Salonen ja Kankkunen 2 kertaa, eli muu maailma/ Suomi 5-5, 90-luvulla Kankkunen 2 kertaa, Mäkinen 4 kertaa, Saintz 2 kertaa, Auriol ja Mcrae kerran. Eli tilanne Suomelle 6-4..  :nykytaide:
tuossa dokkarissa väitettiin vatasta ruotsalaiseksi.. ::osmoke

Örtzi

Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


Señorita iCola

Läheltä liippaa, tuossahan tuon kotipaikka on muutaman kilsan päässä  :psp: Milloin ne ottaa ne "halvat" autot käyttöön wrc:ssä? oliko kahden vuoden päästä...
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

Baz

Quote from: Örtzi on Thu 06.11.2008 18:43:02 (UTC+0200)80-luvulla oli Röhl 2 kertaa, Blomqvist kerran, Biasion kaksi kertaa. Suomalaisista Mikkola, Vatanen, Salonen ja Kankkunen 2 kertaa, eli muu maailma/ Suomi 5-5, 90-luvulla Kankkunen 2 kertaa, Mäkinen 4 kertaa, Saintz 2 kertaa, Auriol ja Mcrae kerran. Eli tilanne Suomelle 6-4..  :nykytaide:

:jepso:

   1980      Rohrl, Walter      DE      Fiat   
   1981      Vatanen, Ari      FI      Ford   
   1982      Rohrl, Walter      DE      Opel   
   1983      Mikkola, Hannu      FI      Audi   
   1984      Blomqvist, Stig      SE      Audi   
   1985      Salonen, Timo      FI      Peugeot   
   1986      Kankkunen, Juha      FI      Peugeot   
   1987      Kankkunen, Juha      FI      Lancia   
   1988      Biasion, Massimo      IT      Lancia   
   1989      Biasion, Massimo      IT      Lancia   
   1990      Sainz, Carlos      ES      Toyota   
   1991      Kankkunen, Juha      FI      Lancia   
   1992      Sainz, Carlos      ES      Toyota   
   1993      Kankkunen, Juha      FI      Toyota   
   1994      Auriol, Didier      FR      Toyota   
   1995      McRae, Colin      GB      Subaru   
   1996      Makinen, Tommi      FI      Mitsubishi   
   1997      Makinen, Tommi      FI      Mitsubishi   
   1998      Makinen, Tommi      FI      Mitsubishi   
   1999      Makinen, Tommi      FI      Mitsubishi   
   2000      Gronholm, Marcus      FI      Peugeot   
   2001      Burns, Richard      GB      Subaru   
   2002      Gronholm, Marcus      FI      Peugeot   
   2003      Solberg, Petter      NO      Subaru   
   2004      Loeb, Sebastien      FR      Citroen   
   2005      Loeb, Sebastien      FR      Citroen   
   2006      Loeb, Sebastien      FR      Citroen   
   2007      Loeb, Sebastien      FR      Citroen   
   2008      Loeb, Sebastien      FR      Citroen   

Quote from: Icola on Thu 06.11.2008 18:50:01 (UTC+0200)Milloin ne ottaa ne "halvat" autot käyttöön wrc:ssä? oliko kahden vuoden päästä...

Kausi 2011 on ensimmäinen. Onneksi FIA luopui ideasta kieltää nelkkukelkut :good:

Quote from: MTV3Nykyiset WRC-autot käytössä 2010 asti

Rallin MM-sarjan uudet autosäännöt tulevat voimaan kaudella 2011, päätti Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheiluneuvosto keskiviikkona.

Nykyisillä WRC-autoilla kilpaillaan vielä vuoden 2010 MM-sarjassa.

Vuodesta 2011 alkaen käytetään nykyisiin N-ryhmäläisiin tai Super 2000 -luokitukseen pohjautuvia ajokkeja, joihin on lisätty turbo ja takasiipi. Nelivetoiset Super 2000 -autot ovat huomattavasti halvempia kuin nykyään huipputasolla käytettävät WRC-autot.
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

Señorita iCola

Nonni, toivottavasti sitten 2011 saadaan mukaan myös vaikkapa Tojota ynnä muita talleja lisää kun lysti halpennoo.
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

Baz

Quote from: Icola on Thu 06.11.2008 19:03:45 (UTC+0200)Nonni, toivottavasti sitten 2011 saadaan mukaan myös vaikkapa Tojota ynnä muita talleja lisää kun lysti halpennoo.

Toyota tuskin tulee mukaan elleivät lopeta F1 toimintaansa :serlokkismoke:
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

nahkaparturi

Mitsu voi kyllä olla taas kova nimi, kun N-ryhmä tulee mukaan
So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy

unikeko

Quote from: Baz on Thu 06.11.2008 19:02:07 (UTC+0200)
Kausi 2011 on ensimmäinen. Onneksi FIA luopui ideasta kieltää nelkkukelkut :good:
ääh, ois ehkä tullu takavetoja kuvaan, ja sitämyöten myös takasin yleiseen liikenteeseen  :think:
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

Jarre

Quote from: Baz on Thu 06.11.2008 19:10:48 (UTC+0200)
Quote from: Icola on Thu 06.11.2008 19:03:45 (UTC+0200)Nonni, toivottavasti sitten 2011 saadaan mukaan myös vaikkapa Tojota ynnä muita talleja lisää kun lysti halpennoo.

Toyota tuskin tulee mukaan elleivät lopeta F1 toimintaansa :serlokkismoke:
On toyotalla nytki ralliautoja, ei vaan ole wrc:tä, mutta tuo sääntö tekee kyllä osallistumisen mahdolliseksi, ja voihan se olla että yksityistalli osallistuu toyotalla sinne  :think:
Carpe Natem

Baz

Quote from: --Jarre-- on Thu 06.11.2008 22:54:34 (UTC+0200)On toyotalla nytki ralliautoja, ei vaan ole wrc:tä, mutta tuo sääntö tekee kyllä osallistumisen mahdolliseksi, ja voihan se olla että yksityistalli osallistuu toyotalla sinne  :think:

Ralliautoja on mm. tämä S2000-sarjalainen:



Mielestäni Toyota on useampaan otteeseen ilmoittanut ettei MM-tasolle lähde niin kauan kun ovat fykkösissä. Mutta eihän noista isoista aina tiedä.
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview