News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Törmäystesti

Started by Kastori, Sat 03.01.2009 19:28:39 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


paavo

Pelkkä kurkkupurkin muotoon venytys ei näemmä ole hyvä ratkaisu


paavo


Kastori

ja oiskohan lie jotain kiinan kopioita vaikka vokkelolle näyttää..


IsoPahaJolppi

#5
 :jepso: Laadukasta kiinalaista autonrakennustyötä.
Ja jos nuo on euro-ncap testiproseduurin mukaan ajettu, niin nopeutta on 64 km/h (40 mph) ja osumakohdan peitto on 40% keulasta Edit: auton suurimmasta leveydestä, poislukien sivupeilit...

http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen


Baz

Quote from: fuckface on Sat 03.01.2009 21:37:08 (UTC+0200)uudempaa kalustoa  :jees:

Tuohon liittyen :shock:

Ostaisitko Kiinalaisen maasturin 15 000 eurolla, jolla saat täyden varustelutason (johon tosin ei kuulu sellaisia turhuuksia kuin airbag tai ABS, EPS:stä nyt puhumattakaan) nahkapenkeillä. Jiangling Landwind!

Nätti peli, joskin ulkoisesti aikalailla yksyhteen kopio Opel Fronterasta.

Ainoa pienenpieni ongelma... ko. auto sai eurooppalaisessa törmäystestissä täydet NOLLA tähteä. Saavutus, johon mikään automalli ei tähän mennessä ole kyennyt, aikaisemmat pohjat oli kaks tähteä (en tiedä mikä peli oli kyseessä) 64 km/h:n (!) nokkakolarissa kuljettajalla ei ole minkäänlaisia henkiinjäämismahdollisuuksia, sillä sen lisäksi, että jalat murskaantuvat tohjoksi, tunkeutuu ohjaispyörän varsi noin puoli metriä ohjaamoon tunkeutuen törmäyksen yhtedessä syvälle kuljettajan päähän. Olivat joutuneet hajoittamaan crash test dummyn palasiksi, enen kuin saivat sen ulos siitä romusta.









ja pieni videonpätkä täältä.

Mainittakoot vielä, että kuljettajan/matkustajan tsäännssit sivuttaistörmäyksessä ovat nekin huonohkot, sillä sivuairbagien lisäksi ovista puuttuvat metallivahvistukset, minkä seurauksena ovi painuu sisään ja ruhjoo kuljettajan rintakehän, minkä lisäksi pää osuu kattoon suhteellisin huonoin seurauksin.

Toisaalta, mitäpä voisikaan odottaa autolta, joka on kiinalainen kopio Opelista. Sinänsä tämä lievästi sanoen huonohko turvallisuus ei ole ongelma Jianglingille, sillä sääntöjen mukaan vain 2500 kg ja kevyemmät autot joutuvat törmäystestiin ennenkuin niille myönnetään myyntilupa. TÄYSIN sattumalta Landwind painaa 2510 kg.

Turvallista matkaa!
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

jta

Quote from: Baz on Sat 03.01.2009 21:46:00 (UTC+0200)
kuljettajalla ei ole minkäänlaisia henkiinjäämismahdollisuuksia, sillä sen lisäksi, että jalat murskaantuvat tohjoksi, tunkeutuu ohjaispyörän varsi noin puoli metriä ohjaamoon tunkeutuen törmäyksen yhtedessä syvälle kuljettajan päähän.

Eepähän jää kitumaan..  :psp:

koppis

Kyllä mä uskoisin että tuo oli ihan oikea volkkari :jees: sen takia mä sellaisellä ajelinkin ettei ainakaan vihannekseksi jää :jees:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview