News:

Apache Discord:
https://discord.gg/P5uVQ9UH3j

Main Menu

***Vesi on KAIKKI!

Started by TV:stä tuttu Arto., Fri 01.05.2009 19:33:20 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Löylyttäjä

Quote from: omglolnoob on Thu 03.03.2011 21:57:18 (UTC+0200)
QuoteKerrataan nyt tosiaan perusfaktat. Kun puhutaan n o r m a a l i s t a  ilmastamme siinä on happi pääasiassa siis O- atomeina. Sähköisesti neutraalia happea.
Ei vaan O2-molekyyleinä. Normaalissa ilmassa ei ole atomista happea. Sitten kun kikkaillaan sähkön kanssa, puhutaan aika usein otsonoinnista. Otsoni on siis hapen allotrooppinen muoto O3. Hetkittäistä ionisoitumista voi tapahtua jokaisen alkuaineen kohdalla, kun systeemiin tuodaan energiaa.
Happi ei polta itseään, vaan toimii hapettimena "polttaen" muita aineita. Ainoastaan fluoria happi ei voi polttaa.
Happi ei käyttäydy reaktioissa radikaalimekanismilla, halogeenit toimivat näin..

Tätä myötä myös vedyn, typen itsensä (esiintyy samalla lailla kaksiatomisena molekyylina vapaana alkuaineena), fluorin, jodin, bromin ja kloorin pitäisi toimia tasan samalla lailla kuin hapen. Tätä myötä niissä ylipainesäiliöissä typen pitäisi typettää eli "polttaa" suurinta osaa alkuaineista.
Tämäkin on tietysti ydinmiliisien, supon ja ties minkä valeita vaikka nämä asiat on todettu aikoja ennen kuin ydinvoimasta on haaveiltukaan  :jees:

Arto vol.2

Quote from: omglolnoob on Thu 03.03.2011 21:57:18 (UTC+0200)
Ei vaan O2-molekyyleinä. Normaalissa ilmassa ei ole atomista happea. Sitten kun kikkaillaan sähkön kanssa, puhutaan aika usein otsonoinnista. Otsoni on siis hapen allotrooppinen muoto O3. Hetkittäistä ionisoitumista voi tapahtua jokaisen alkuaineen kohdalla, kun systeemiin tuodaan energiaa.
Happi ei polta itseään, vaan toimii hapettimena "polttaen" muita aineita. Ainoastaan fluoria happi ei voi polttaa.
Happi ei käyttäydy reaktioissa radikaalimekanismilla, halogeenit toimivat näin..
Tätä myötä myös vedyn, typen itsensä (esiintyy samalla lailla kaksiatomisena molekyylina vapaana alkuaineena), fluorin, jodin, bromin ja kloorin pitäisi toimia tasan samalla lailla kuin hapen. Tätä myötä niissä ylipainesäiliöissä typen pitäisi typettää eli "polttaa" suurinta osaa alkuaineista.

Tekstuuristasi huomaa kyllä, että tiedät "kemiasta" . Mutta EI taas ole harmaanhajun käsityksiä itse ioniSaTION mekanismeista.

Eli ionisoituun happeen liittyvää energiatasetta voit tutkailla ensihätään vaikka tästä ultrasalatusta taulukosta:

http://kuvapilvi.fi/k/YQmF.jpg

Eli kun happi säteilyssä menettää viimeisimmät valenssielektronit. Ja niitä alkaa raadella mm. muilta hapeilta vapautuvan PALON energuiataseet liikuvat 1000eV tasoissa JO! Eli palossaan vapautuvat  tuottaa suoraan RöNTGENIÄ elektronien jarrutusenergioista! Tällaisia satoja kertoja peruskemiaa suuremmat energiavapautukset on jotain mykistävän rajuja.

1955 A. Einstein. Ydinvoimaloitten neutronipäästöt tappaa ensin mehiläiset ja sen perään käyttäjänsä!

nyyyps

Ultrasalattu MAOL-kirjan sivu. :lach:

Tämän saman MAOL-taulukkokirjan saa joka ikisestä kirjakaupasta, hinta on kympistä kahteen. :psylach:

Nuo samat ionisoitumisenergiat ovat sitä ihan tavallista peruskemiaa.
Itse kai olen ihan väärillä laitteille ionisoinut myrkkytaika-alkuaineita, kun ei ole vaaleanpunaisia soihtutussahduksia ilmaantunut, eikä minulle ole mutaationa kasvanut kivespusseja silmien alle. :sorry:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

nyyyps

E: Niin, oliskohan ultrasalatusta MAOL-kirjasta poistettu kaikenlaista tietoa ihan sen takia, että karsitaan lukion oppisisältöjen kannalta oleellinen koko kirjaan. Koko taulukkokirjahan on ennen kaikkea olemassa ylioppilaaksi kirjoittavia varten, mutta muillakin aloilla sitä hyödynnetään. Ultrasalattua on myöskin se, että lukion oppimäärässä säteilyä ja radioaktiivisuutta sivutaan hyvin vähän, koska lukion jälkeen asiasta kiinnostuneet voivat sitä itse lähteä opiskelemaan, ja tällöin käytössä on jo vielä ultrasalatumpia taulukoita omalta alalta.

Minua harmittaa, kun MAOL-kirjasta on ultrasalattu minun kannalta suht hyödyllisiä taulukoita. Esmes orgaanisen kemian taulukot ovat turhan suppeat. :sorry:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Jarre

eikös sitä varten oo sit omaa taulukkokirjaa...meillä oli se tekniikantaulukko kirja. Jossa oli enempi lisää noita fyssän juttuja ja aika varmasti toi arton supersalainenkin taulukko  :jees:
Carpe Natem

=Juku=

Minäkin kerkesin opiskelemaan ennen kuin salaajat iski  :ras:

Me first (rules of traffic)

Arto vol.2

Quote from: omglolnoob on Fri 04.03.2011 08:19:10 (UTC+0200)
E: Niin, oliskohan ultrasalatusta MAOL-kirjasta poistettu kaikenlaista tietoa ihan sen takia, että karsitaan lukion oppisisältöjen kannalta oleellinen koko kirjaan. Koko taulukkokirjahan on ennen kaikkea olemassa ylioppilaaksi kirjoittavia varten, mutta muillakin aloilla sitä hyödynnetään. Ultrasalattua on myöskin se, että lukion oppimäärässä säteilyä ja radioaktiivisuutta sivutaan hyvin vähän, koska lukion jälkeen asiasta kiinnostuneet voivat sitä itse lähteä opiskelemaan, ja tällöin käytössä on jo vielä ultrasalatumpia taulukoita omalta alalta.
Minua harmittaa, kun MAOL-kirjasta on ultrasalattu minun kannalta suht hyödyllisiä taulukoita. Esmes orgaanisen kemian taulukot ovat turhan suppeat. :sorry:

*No , NO! Nyt v i i m e i n aloit päästä jyvälle. Eli en kritisoikkaan sitä, että MAOL nyt ylipäätään ON olemassa. :psycho:

* Vaan tosiaan laillasi ihmettelen s y v ä s t i  miksi taulukossa on niin paljon paskaa! Ja niin vähän itse TIETOA?

*Jokajormas osaa kyllä huomata miten taulukossa mm. uraanin isotooppierotuksessa. Erityisesti ULTRAsalaisessa laserisotoopierottimen "ylihienokuorirakenteen" ionisaatioarvoissa on mykistävä 100% VIRHE! Tähän kun ynnäämme miten taulukosta mm. mystisesti PUTTUU puolisen tusinaa KESKEISIMPIÄ ydinalan salattuja alkuaineita. Joita siis olen i t s e  lisäillyt jälkikäteen. Alkaa arpeettumpehtoori oikolukemaan: IAEA/ NSA SYSTEMAATTISIA SALAUSHUIJAUKSIA!

Joilla EI takuuvarmasti haluta ainakaan "vaikeuttaa" IAEA/ STUK- pellepoliisien ydinsalaustietojen pysyvyyksiä. Miksi h i t o s s a  sitten tällaista perushuijausta suunnataan keskeisimpiin tietokoulutuksiin?

Siis TULEVIEN YDINLAITOSORJIEN PERUSKOULUTUSTA SABOTOIAAN SYSTEMAATTISESTI TOTALITÄÄRISN VIRHEMERITSUNAMEIN?. . .

M i k s i   h i t o s s a ? !!!

Lexa

MAOL-taulukot eli MAOL-taulukkokirja on Matemaattisten Aineiden Opettajien Liitto MAOL ry:n julkaisema ja Otavan kustantama lukion matematiikan, fysiikan ja kemian opiskelun apuvälineeksi tarkoitettu taulukkokirja.

:kahvi: Lukiossa ei ehkä ihan ydinfysiikkaa kuitenkaan opeteta vielä.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Cesium

Quote from: Arto vol.2 on Fri 04.03.2011 13:30:40 (UTC+0200)
Quote from: omglolnoob on Fri 04.03.2011 08:19:10 (UTC+0200)

*No , NO! Nyt v i i m e i n aloit päästä jyvälle. Eli en kritisoikkaan sitä, että MAOL nyt ylipäätään ON olemassa. :psycho:

* Vaan tosiaan laillasi ihmettelen s y v ä s t i  miksi taulukossa on niin paljon paskaa! Ja niin vähän itse TIETOA?

*Jokajormas osaa kyllä huomata miten taulukossa mm. uraanin isotooppierotuksessa. Erityisesti ULTRAsalaisessa laserisotoopierottimen "ylihienokuorirakenteen" ionisaatioarvoissa on mykistävä 100% VIRHE! Tähän kun ynnäämme miten taulukosta mm. mystisesti PUTTUU puolisen tusinaa KESKEISIMPIÄ ydinalan salattuja alkuaineita. Joita siis olen i t s e  lisäillyt jälkikäteen. Alkaa arpeettumpehtoori oikolukemaan: IAEA/ NSA SYSTEMAATTISIA SALAUSHUIJAUKSIA!

Joilla EI takuuvarmasti haluta ainakaan "vaikeuttaa" IAEA/ STUK- pellepoliisien ydinsalaustietojen pysyvyyksiä. Miksi h i t o s s a  sitten tällaista perushuijausta suunnataan keskeisimpiin tietokoulutuksiin?

Siis TULEVIEN YDINLAITOSORJIEN PERUSKOULUTUSTA SABOTOIAAN SYSTEMAATTISESTI TOTALITÄÄRISN VIRHEMERITSUNAMEIN?. . .

M i k s i   h i t o s s a ? !!!

Eikö "ydinfyysikko" sähköasentajamme ymmärrä, ettei lukion opetussuunnitelmaan ydinvoimatekniikka sisälly? :foliopipo:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview