News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Vihreät peukalot

Started by nyyyps, Tue 27.10.2009 09:37:04 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

=Siru=

Kypsyykö ne vielä sittenkin jos ne on vihreenä kerätty?
Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

nyyyps

Ensimmäinen pieni paprika syömäkelponen. Toinen tulossa.

Ihme, että yleensä satoa sai, kun lähes koko kesän olivat mötjän huollossa, ja aurinko poltti vehkat nuupalleen monta kertaa. :jepso:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

=Lutris=

Quote from: Xan on Sat 13.08.2011 11:59:01 (UTC+0300)
Kypsyykö ne vielä sittenkin jos ne on vihreenä kerätty?
Ennen pakkasia olen viimeiset kerännyt vihreinä pois ja kyllä niistä useimmat ovat kypsyneet astiassa  :jees:
Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964

=Siru=

Voiko vihreitä tomaatteja käyttää ravinnoksi?
Raa'at vihreät tomaatit sisältävät vihreän perunan tavoin lievästi myrkyllisiä aineita, glykoalkaloideja. Tomaatissa tätä myrkkyä kutsutaan tomatiiniksi ja se saattaa jo pieninä annoksina aiheuttaa mm. ripulia, vatsakramppeja, pahoinvointia ja polttavaa tunnetta kurkussa. Tomaatin kypsyessä glykoalkaloidit haihtuvat. Haitallisen glykoalkaloidien takia raakojen vihreiden tomaattien syöntiä käsittelemättömänä tai edes ruoaksi valmistettuna ei suositella.

Toisaalta on olemassa myös tomaattilajikkeita, jotka ovat kypsinäkin vihreitä. Nämä kypsät vihreät tomaatit eivät sisällä glykoalkaloideja ja ovat turvallisia syödä.

Mä en tuota ole ennen tiennytkään. Ihan intona olen aina syönyt vihreistä tomaateista tehtyä jotai ihanaa mausteista ''salaattia''

Kastori

keskiajalla tomaattia pidettiin täysin myrkyllisenä kasvina..  ::osmoke

Löylyttäjä

Quote from: omglolnoob on Sat 13.08.2011 12:33:46 (UTC+0300)
Ensimmäinen pieni paprika syömäkelponen. Toinen tulossa.

Ihme, että yleensä satoa sai, kun lähes koko kesän olivat mötjän huollossa, ja aurinko poltti vehkat nuupalleen monta kertaa. :jepso:
Minun chilit satoaa hyvin vaikka kuulemma välillä on kastelu unohtunut  :psycho:
Juuri sain purkitettua parin purkin verran tabasco-tyylistä kastiketta :drool:

Kastori

minulla ois semmenen 60 litran akvaario.. olisikohan olemassa mitään jännää mitä sille vois vihervehkoin tehhä kun ei viittis alkaa tuota kaloilla täyttämään..

Löylyttäjä

Kasviakvaario :jees:
Melko huoltovapaa taitaa olla kun vaan lisäilee vettä välillä :think:

Kastori

Löylyttäjä

Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview