News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Ammattikuntansa ylpeys

Started by nyyyps, Sun 12.06.2011 13:55:11 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Josse

Saa niitä rajottimia rukattua, huoltoon viiessä sanoo ettei tunnu kulkevan oikein sitä 90 kymppiä niin säätävät. Näin mulle yks dösäkuski kerto ja auto meni n.110 sillä  :jees:
WARNING:

This post may contain absolute bullshit. Viewer discretion necessary !

NaiNeN

Valitettavastihan nuo aikataulut on tehty niin että ollaksesi ajoissa on ajettava suurinta sallittua nopeutta koko ajan pysähtelemättä  :kahvi:

Ja vielä pointti johon kiinnitin itse huomiota työharjottelussa, valitettavan moni nuista ammattikuskeista on pirun huonoja ajamaan nuilla vekottimilla, eivät osaa pysyä omalla kaistalla tai huomioda muuta liikennettä  :jees:
Sekoitan ruokaani Kitekattia. Mainoksen mukaan se pitää mirrin virkeänä ja karvan kiiltävänä.


Quidquid latine dictum sit, altum videtur. Futue te ipsum.

peter

Quote from: NaiNeN on Sun 12.06.2011 17:34:37 (UTC+0300)
valitettavan moni nuista ammattikuskeista on pirun huonoja ajamaan nuilla vekottimilla, eivät osaa pysyä omalla kaistalla tai huomioda muuta liikennettä
Kuulostaa hyvälle  ::osmoke

NaiNeN

Quote from: peter on Sun 12.06.2011 17:36:15 (UTC+0300)
Quote from: NaiNeN on Sun 12.06.2011 17:34:37 (UTC+0300)
valitettavan moni nuista ammattikuskeista on pirun huonoja ajamaan nuilla vekottimilla, eivät osaa pysyä omalla kaistalla tai huomioda muuta liikennettä
Kuulostaa hyvälle  ::osmoke
Ja asenteena se, kyllä ne pienemmät väistää  :jees:
Sekoitan ruokaani Kitekattia. Mainoksen mukaan se pitää mirrin virkeänä ja karvan kiiltävänä.


Quidquid latine dictum sit, altum videtur. Futue te ipsum.

Jarre

Tuossa oli hyvä esimerkki kehällä äsken...sininen focus oli ihan pillun päreinä ja sen kanssa kolaroinut nuppi oli vähän pölyinen...  :jees:

Toki tuossa ei tiedä että kumpi oli syyllinen, mut tuo kokoero tekee aina että henkilöauto on häviävänä osapuolena  :jees:
Carpe Natem


jta

Quote from: NaiNeN on Sun 12.06.2011 16:21:43 (UTC+0300)
Ihan pakko nyt vielä huomauttaa siitä että linjureiden rajottimet on siinä satasessa, ei ylitte. Eli jos se bussi tulee "yli sataakymmentä" perseessä kiinni niin sullei ole vautia yli satasta, ellei ole alamäki että auto sais enempi vauhtia rajottimen mennessä päälle  :jepso:
Jossain välissä taisi olla 107 mihin oli rajoitettu nämä millä sai satasta ajaa. Ja onhan niitäkin olemassa noita joilla saa 120 ajaa. 

Mutta rajoittimiahan on suht helppo huijata eri kokoisilla renkailla. Normikokoisilla renkailla säädetään rajoitin kohdalleen ja vaihdetaan halkaisijaltaan isompaa rengasta alle ja kas kummaa auto kulkeekin lujempaa. Luonnollisesti mittarikaan ei pidä sitten paikkaansa ja samaa nopeustietoa kun käyttää piirturikin niin se ei huomaa ylinopeutta. Isossa renkaassahan ei paljoa tarvii halkasijaa muuttaa kun renkaan kehä kasvaa jo paljon.

Ja tuohon jarren kommenteihin massaerot on todella valtavat. Siinä ei paljoa henkilöauto tai edes pakettiauto paina kun linja-auton/yhdistelmän kans aletaan voimia mitteleen.

jta

Niin ja ihan alkuperäseen aiheeseen niin ei todellakaan ole ammattimaista touhua tuo perseessä hiillostaminen. Harvoin isot autot mullakaan takana hiillostaa vaikka ajelenkin yleensä satasen rajoituksilla sen 90 ja alemmilla sen rajoitus +10. Pitäävät yleensä väliä ja vasta siinä vaiheessa tuleevat lähelle kun lähteevät ohittaan. Joskus jopa päästelen ohitsekkin jos näyttää ettei pitkiin aikoihin tule paikkaa missä ohikaan pääsis.

Örtzi

Quote from: jta on Sun 12.06.2011 18:16:00 (UTC+0300)
Quote from: NaiNeN on Sun 12.06.2011 16:21:43 (UTC+0300)
Ihan pakko nyt vielä huomauttaa siitä että linjureiden rajottimet on siinä satasessa, ei ylitte. Eli jos se bussi tulee "yli sataakymmentä" perseessä kiinni niin sullei ole vautia yli satasta, ellei ole alamäki että auto sais enempi vauhtia rajottimen mennessä päälle  :jepso:
Jossain välissä taisi olla 107 mihin oli rajoitettu nämä millä sai satasta ajaa. Ja onhan niitäkin olemassa noita joilla saa 120 ajaa. 

Mutta rajoittimiahan on suht helppo huijata eri kokoisilla renkailla. Normikokoisilla renkailla säädetään rajoitin kohdalleen ja vaihdetaan halkaisijaltaan isompaa rengasta alle ja kas kummaa auto kulkeekin lujempaa. Luonnollisesti mittarikaan ei pidä sitten paikkaansa ja samaa nopeustietoa kun käyttää piirturikin niin se ei huomaa ylinopeutta. Isossa renkaassahan ei paljoa tarvii halkasijaa muuttaa kun renkaan kehä kasvaa jo paljon.

Ja tuohon jarren kommenteihin massaerot on todella valtavat. Siinä ei paljoa henkilöauto tai edes pakettiauto paina kun linja-auton/yhdistelmän kans aletaan voimia mitteleen.
Jos maapallon ympäri  vedetään köysi ja sitten sitä köyttä nostetaan joka puolelta puoli metriä, niin paljonko köyttä tarvitaan lisää?
Piin verran, eli noin 3.14 metriä.
Jokainen sentti renkaan korkeuteen lisää tekee 3.14 senttiä matkassa, riippumatta renkaan koosta. Pienessä renkaassa tuo vaikuttaa nopeuteen enemmän kuin isossa, koska prosentuaalinen koon kasvu on suurempi.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


The Änes


l am the bastard son - evil inborn, Satan in tip-top, from head to toe
Just look at me, sense my blitz, down riding route 666


I was born to lose but Im built for booze..

Örtzi

Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview