Etelän vareksilta ajokortit pois talvisin

Started by D-ude, Tue 08.01.2008 08:13:17 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jarre

Quote from: D-ude on Tue 08.01.2008 10:06:23 (UTC+0200)
Quote from: Jari L. on Tue 08.01.2008 10:04:29 (UTC+0200)
Quote from: D-ude on Tue 08.01.2008 09:40:19 (UTC+0200)
Quote from: Jari L. on Tue 08.01.2008 09:36:17 (UTC+0200)
Tässähän nyt tiivistyy muutama asia tässä kolari asiassa

Ensiksi tienkunnon vaihtelu, tie voi kotoa lähtiessä olla aivan kuiva ja kunnossa, mutta 15-20 kilometrin päässä voi olla täys jääkeli!
DAAA talvella voi olla jäätä ja lunta  :lach:
Tarkoittaa että kun kotoa kähdet on keli kunnossa ja sitten työpaikan lähellä saattaa tukka kohta jossa on jostain syytä tie aivan jäässä!!!

Seuraavaksi pitää ottaa huomioon ruuhkat, jos ruuhka olisi selkeä ja koko tien pituudelta olisi asia helppo mutta kolareita sattuu kohdassa jossa ruuhka alkaa kasaantumaan, eli tilanteessa jossa autot ajavat normaalia nopeutta (esim 80km/h) ja liikenne pysähtyy äkkiäarvamatta edessä tilanteessa jossa sitä ei ole olettanut!!
Ja taas-.. Kun talvi onko pakko ajaa 80km/h toisen puskurissa  :kahvi:
Ei tarvi ees ajaa puskurissa ku tuut kummun takaa kehällä vaikka 70-80km/h ja näät vasta sitte sen jonon (no ite en oo kyl tähän syylistyny mut syy se on tääki)

a tietysti kolmantena on idiootit aitoilijat jotka pitävät 4:ää senttiä riittävänä turvavälinä ja pitävät itseään Vatasen/mäkisen/Bossen tasoisena kuskina jotka ajavat ensimmäistä talveaan paskalla autolla ja ylittävät jatkuvasti turvallisen tilanne nopeuden....... :angry:
Olen kanssasi täysin samaamieltä ja tämä on luultavasti juuri se syy miksi niitä sattuu kun talvi yllättää

Neljäntenä vaikuttaa pääkaupunkiseudun valtava rekkaralli lisättynä busseilla ja jakoautoilla, eli raskasta liikennettä on paljon useasti ulkomaalaisia autoja (venä*****) jotka eivät ole niin hyvässä kunnossa kuin voisi olettaa, tälläinen rekka vaikka ei itse olisi osallisena kolarissa voi olla osatekijänä kolarin synnyssä!!
Ei mene läpi tämä selitys
Monta kertaa oon joutunu tekemään väistö liikkeitä, kun veli venäläiset lähtee peilittöminä ohittamaan tovereitaan.......

Itse en ole ikinä ollut "talvi yllätti autoilijan" kolarissa!

Tuosta voisi sanoa tuosta turvavälistä vielä, että kun ajelee joka päivä töihin täällä paskaalueella, on useimmiten liian pientä turvaväliä pitävä autoilija keski-ikäinen kalliimmalla autolla ajaja eikä niin kuin voivi olettaa nuori kloppi vanhalla autolla.
Olen nyt aamuprovoni hoitanut kunnialla :psycho:  :friends:
Juuri ja juuri  :hahaa:
Carpe Natem

Sauva

Kolaria en oo vielä ajanu, mutta joka talvi käyn ojassa muutaman kerran. :kahvi:

D-ude

Niin ja tuo ei poista sitä tosiasiaa, että JOKA vuosi luemme otsikoita joissa kerrotaan Talven yllättäneen autoilijat etelässä. Se on tavattoman koomista  :lach: No kuka se osaa varautua siihen esim. nyt tammikuussa.
Ette vain osaa ja se on yksiselitteinen asia. Ei niitä otsikoita muuten olisi jatkivasti. Pikkuisen pyryttää lunta niin jo on autot ojissa ja toisten perässä. Ja kuten Kasse sanoi, ei se nopeus siinä kyltissä tarkoita, että sitä vauhtia ajettava 1m turvavälillä, ku se oli heinäkuussaki tapana :hahaa:
"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

Lexa

"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Brooke

Sauva

Minä ajelen ojaan yleensä lopputalvesta, kun on jo tottunut keliin ja ajelee rohkeammin (lujempaa).  :think:

Lexa

Quote from: Brooke on Tue 08.01.2008 10:13:15 (UTC+0200)
Quote from: Lex Arma on Tue 08.01.2008 10:10:22 (UTC+0200)
Oon kerran ollu "auto yllätti autoilijan" -kolarissa. :psp:

Minäkin  :blink: 
Rauhassa ylitettiin risteystä kun saakelin tappaja-auto puski kylestä sisään. :kerpele:
Tosin meiän syyhän se oli, kuski ei hoksannu etuajo-oikeuden muutosta risteystä aiemmin.. :sorry:

Brooke

Quote from: Lex Arma on Tue 08.01.2008 10:14:03 (UTC+0200)

Rauhassa ylitettiin risteystä kun saakelin tappaja-auto puski kylestä sisään. :kerpele:
Tosin meiän syyhän se oli, kuski ei hoksannu etuajo-oikeuden muutosta risteystä aiemmin.. :sorry:
Mutta mulle sanottiin inssiajossa että "vaikka sinulla on etuajo-oikeus sinulla ei ole päälleajo-oikeutta"  :aatu:

Lexa

Quote from: Brooke on Tue 08.01.2008 10:16:03 (UTC+0200)

Mutta mulle sanottiin inssiajossa että "vaikka sinulla on etuajo-oikeus sinulla ei ole päälleajo-oikeutta"  :aatu:
Niihän se on juu. Tuossa oli kyllä poliisinkin mielestä molemmissa syytä, mutta meidän kuski otti ihan omasta aloitteestaan vakuutusvastuun, kun kerran oli täyskasko alla, eikä henkilövahinkoja syntyny.

Brooke

Quote from: Lex Arma on Tue 08.01.2008 10:18:06 (UTC+0200)
Quote from: Brooke on Tue 08.01.2008 10:16:03 (UTC+0200)

Niihän se on juu. Tuossa oli kyllä poliisinkin mielestä molemmissa syytä, mutta meidän kuski otti ihan omasta aloitteestaan vakuutusvastuun, kun kerran oli täyskasko alla, eikä henkilövahinkoja syntyny.
Noita "auto yllätti autoilijan" juttuja sattuu varmaan enemmän pohjosessa, kun " ei sieltä ennenkään oo ketään tullu"  :psp:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview