News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

IsoPahaJolppi

Quote from: IsoPahaJolppi on Thu 30.10.2008 17:26:58 (UTC+0200)
Muuta sanottavaa oikein ei ole dollyista, paitsi, että ne on paholaisen keksintöjä...
Tuli vaan mieleen, että kun siinä dollyn päällä olevassa vetopöydässähän lienee on saranointi samalla lailla kun normi puolikkaan vetopöydässä.
Niin tästä johtuen siihen ei voi laittaa samalaista vetoaisaviritelmää kuin tavallisessa täysperässä on.
jos se vetoaisa ei olisi kiinteä, niin mikään ei pitäisi sitä itse dollya oikeassa asennossa.   

Piirsin taas cad-kuvan  :lach: Ja tässä kuvantulkintaan informaatiota
Kuvassa nivelöinnit on punaisella...

I- Vetotapin paikka
II- hidastettaessa tappiin vaikuttava voima
III- Kiihdytettäessä tappiin vaikuttava voima
(kuvat)
1. Normaali dolly. Siniset nuolet kuvaa voiman siirtymää normidollyssa
2. Täysperän vetoaisalla oleva dolly paikallaan. Tässä vetoaisalla ei ole merkitystä, koska ainoa vaikuttava voima on alaspäin (puolikkaan+kuorman paino)

3. Täysperän vetoaisalla oleva dolly kiihdytyksessä, koska vetoaisa ei pidä dollyn linjaa suorana ja perävaunu pyrkii jäämään jälkeen.

4. Sama tilanne hidastettaessa, kun pv pyrkii "päälle"
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

koppis

tuo saranointi selittää siis paljon, en ole koskaan ajatellut koko asiaa :jepso:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

IsoPahaJolppi

 :think: En minä mistään ole mustaa valkoisella nähnyt, mutta kun jäi vaan pyörimään mieleen, ja sitten satuin näkemään yhden yksinäisen dollyn roikkumassa kuorkin perässä, niin ryhdyin pohtimaan asiaa, kun oli aikaa siinä ajellessa Kajaanista Raumalle...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

koppis

onneksi ei tarvi tällä autolla ikuisuuksia ajaa, uusi on käsittääkseni tilattu ja tulossa tammikuussa :bounce:

muutenkin jännä kun tottui autoon missä oli iso peräylitys ja lyhyt aisa, nyt ei ole juuri peräylitystä ja aisa on kilometrin pitkä. Vanha kasettikärry mihin on hitsattu konttilukot, ja mitä niillä ABS:llä tekee :drag: vuosimallia 87


pikkusen vaikee peruuttaa
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

IsoPahaJolppi

 :think: Voi olla aika jännä, jos ei ole paljoa peräylitystä, saa viuhtoa sen veturin kanssa pitkipoikin siinä kärryn edessä, kun laituriin hieroo. Onneksi "purettaessa" ei tarvinne paljoa peruutella.

Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

jta

Quote from: koppis on Thu 06.11.2008 02:49:13 (UTC+0200)
onneksi ei tarvi tällä autolla ikuisuuksia ajaa, uusi on käsittääkseni tilattu ja tulossa tammikuussa :bounce:

muutenkin jännä kun tottui autoon missä oli iso peräylitys ja lyhyt aisa, nyt ei ole juuri peräylitystä ja aisa on kilometrin pitkä. Vanha kasettikärry mihin on hitsattu konttilukot, ja mitä niillä ABS:llä tekee :drag: vuosimallia 87


pikkusen vaikee peruuttaa

Koululla tuo sora sisu on juurikin tuollanen. Lyhyt peräylitys ja pitkä aisa. Vieläkun on autosta ja kärristä telit alhaalla niin menee mielenkiintoseks peruuttaa kun auto on kankea ja kärry suhteellisen vauhdikas kääntyileen. No se on vaan hyvä opetella peruutteleen vähän vaikeammalla vehkeellä.

koppis

Quote from: jta on Thu 06.11.2008 20:04:53 (UTC+0200)
Quote from: koppis on Thu 06.11.2008 02:49:13 (UTC+0200)
onneksi ei tarvi tällä autolla ikuisuuksia ajaa, uusi on käsittääkseni tilattu ja tulossa tammikuussa :bounce:

muutenkin jännä kun tottui autoon missä oli iso peräylitys ja lyhyt aisa, nyt ei ole juuri peräylitystä ja aisa on kilometrin pitkä. Vanha kasettikärry mihin on hitsattu konttilukot, ja mitä niillä ABS:llä tekee :drag: vuosimallia 87


pikkusen vaikee peruuttaa

Koululla tuo sora sisu on juurikin tuollanen. Lyhyt peräylitys ja pitkä aisa. Vieläkun on autosta ja kärristä telit alhaalla niin menee mielenkiintoseks peruuttaa kun auto on kankea ja kärry suhteellisen vauhdikas kääntyileen. No se on vaan hyvä opetella peruutteleen vähän vaikeammalla vehkeellä.
ja tämä auto on vielä normaalia pitempi, reilu metri jää hytin ja kopan väliin :help:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

nyyyps

Pitkää linjaa ajamaan menee mies työharjotteluun, ei vielä varmuutta, loikkaako saman tien töihin. Kuskaa kaikkea paperirullasta putkiin. Vesipääkaanialla kulkee.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

paavo


nyyyps

En muuten ymmärrä, miksi se ujostelee niitä omien eväiten ottamista ja syömistä. Sata kertaa halvempaa ku huoltamoruuat, vaikka rahtarialennuksen saiski.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview