News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

paavo

Meillä autokoulun opettaja varoitti ettei pidä mennä ison eteen risteyksistä.
Kertoi esimerkin pikku Fiatista joka oli lentänyt pellolle tultuaan rekan eteen.

sahku

Pitäsköhän mennä heinäkuuks ajaan äf-kuustoistasta sora  :think:Volvoo

nyyyps

Kunhan kultsi saa luvat ajaa, niin lähen kyllä sen matkaan sitten ku seuraava Saksan reissu tulee. :bounce:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

unikeko

Nostimpa tänään Volvon kahelle renkaalle...
mihinkään ei osunut, (ihme) Volvo ei kaatunut (suuri ihme) ja mikkumersun kuski katteli ihmeissään ku vedän apparinpuolen renkaat ~20cm ilmassa ohi.

Siis, kaikki kävi suurinpiirtein näin:
Ajoin Kehäykköstä Malmin kohdalla länteenpäin. Olin just saanut iltapäväruuhkassa kehitettyä liikenteen vauhdin, eli noin 80km/h.

Malmin kohdalla, on junasillan alla bussipysäkki, mistä oli lähdössä bussi, ja malmin rampista oli tulossa joku auto kehälle.
Malmin ja Pukinmäen liittymien välillä on 3 kaistaa suuntaansa, alkaen rampista, päättyen ramppiin.

"Normitilanteessa" rampilla oleva päästää bussin eteensä, ja jatkavat kolmatta kaistaa, ja siitä sitten vaihtavat jos vaihtavat,
kehäykkösen liikennevirtaan tämä ei vielä tässävaiheessa normaalisti vaikuta mitenkään, vaikutukset tuntuu Malmi - "Puksu" puolessavälissä tai sen jälkeen.

Edelläni ajoi A-sarjan mersu noin 75-80km/h nopeudella, ja johon minulla oli noin 35-45 turvaväli, ja (onneksi) ajattelin ohittaa tämän.
Vilkasin peiliin, josta totesin viereisen kaistan olevan tyhjä ja räppäsin vilkun päälle, katse oli peilissä noin 0,5 sekuntia.
Kun katsoin jälleen eteenpäin oli pikkumersu iskenyt jarrut pohjaan, (kumiraidat tiessä vahvisti minulle sen, että nyt jarrutetaan aikas reippaasti.) ja väli oli kutistunut noin 15-20metriin, bussikin näytti jo liikkuvan kovempaa kuin tämä maanteiden sankari.

Siinä ei kerinny ajattelee yhtään mitään, pikanen toive vaan ettei rinnalle ollu kerinny kukaan, ja ratista pikanen kietasu puolkierrosta vasemmalle kaistalle, jarrulle ei uskaltanu jalkaa panna, koska tämä olisi saattanut viedä ohjattavuuden, + paineilmajarrujen noin 0,5-1 sekunnin viive huomioon ottaen jarrut ei olisi kerinnyt vaikuttamaan mitään.

Sitten jo meinas tulla keskikaide ja kanttarit vastaan, joten ratista piti kietasta reilu kierros oikeelle ettei mentäs vihollisen (vastaantulijan) puolelle, ei muuten osunu ees kanttareihin.

Tästä jatkoin Pakilan Teboilille, johon olin menossa tankkamaan, ja jostain syystä siinä totesin että pullakahvikin on paikallaan.

Vaan pakilassapa meinas tulla riita, kun mersukuski päätti tulla "ojentamaan" minua holtittomasta ajotavasta  :blink:
hyvä kun hytistä kerkes ulos ni tämä samainen pikkumersu ajaa melkein päälle ja sieltä tulee noin 40 vuotias, varakkaan oloinen nainen joka tulee heti avautumaan siitä, miten minä melkein ajoin hänen peräänsä, autossa oli myör vähän sen näkönen ukko jonka kanssa ei välttämättä kannata haastaa riitaa, mutta hän tyytyy huutelemaan auton ikkunasta.

Sattumalta samaiselle tebikalle oli tulossa se auto jonka eteen koukkasin, ja kun hän huomaa sen miten minulle avaudutaan aiheesta niin hän tulee kertomaan miten hän näki koko tilanteen, ja mainitsi myös senkin että ihmettelee miten mersussa on kukaan ylipäätään hengissä,
ja ihan vaan sen takia kun mersukuski teki niin älyttömän tempun.

(tässävaiheessa todetaan että mersun edessä ei ollut MITÄÄN estettä noin 150metrin matkalla)

Siinä kun eukko meni vähän vaikeen oloseks, ni kysästiin miks jarrutti noin äkkiseltään niin "hän ajoi ohi malmin liittymän ja meinas peruuttaa tien laidassa sinne"

Peruuttaa kehällä :eiei: EI NÄIN!!! Kehät kun on valtaväyliä jotka voidaan miltei rinnastaa moottoriteihin.

Noh, tämmöstä tälläkertaa, kaikki pysy hengissä ja loppupeleissä tästäkin saatiin hyvät naurut.
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin

Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

paavo

unikeko

itseasiassa sen avautumisen jälkee nauratti niin helvetisti, ja toisaalta taar teki pieli tirvasta että säikähtys unhoittu kokonaan.
ai niin unohtu tosta ^^
Takana tullut sano mulle et oli aika taitavasti vedetty, renkaat oli noussu noin 20-30 CM tiestä  :psycho:

Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

jta

Juuri näin. On ollu melko tiukka väistö jo jos on renkaat ilmassa jo ollu. Onneks sulla oli hyvä turvaväli siihen mersuun. Lyhemmällä välillä ois saattanu jo ruumita tulla. Ois kyllä kannattanu mersukuskinkin peiliin kattoa enneku liipasee jarrut pohjaan.

Mitenhän ois käyny jos ois ollu 60 tonnin rekka sulla alla. Ois saatu lukee varmaan päivän lehdistä että rekka kaatui tielle tai kuolonkolarista tai molemmista. Ei se aina tunnu järkipäätä pakottavan kaikilla tuolla tienpäällä.

unikeko

kuolonkolariks ois menny... ei ois mahtunu viereiselle kaistalle niin, etteikö ois fiesta muuttunu metrii kapeemmaks. Ja A-mersu on sen verta lyhyt, ja sinne oltais metrinverran (ainakin) menty sisään, ni ei ois ollu sielläkään ollu liikaa tilaa ohjaamossa. Kaato ois saattanu tulla kun keskiviivan päälle oisin kumminkin yrittäny, et mersulla ois mahis pyörähtää keulan alta sivuun.

Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

IsoPahaJolppi

:good: Tyylikkäästi vedetty. Sitä olis taas tullut otsikkoa iltapäivälehteen, ja murhamiehen maine...
Jotenkin sain assosiaation siihen kun näillä kulmilla pyörii noita pitkäkilpisiä Rys... eikun siis naapureita väliin mlkein haitoiksi asti,
niin ne tykkää tehdä kaikkea tuollaista kivaa, tyyliin keskelle kaistaa täydestä ravista liinat kiinni ja hätärit päälle...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

koppis

Quote from: IsoPahaJolppi on Sat 31.05.2008 00:23:37 (UTC+0300)
:good: Tyylikkäästi vedetty. Sitä olis taas tullut otsikkoa iltapäivälehteen, ja murhamiehen maine...
Jotenkin sain assosiaation siihen kun näillä kulmilla pyörii noita pitkäkilpisiä Rys... eikun siis naapureita väliin mlkein haitoiksi asti,
niin ne tykkää tehdä kaikkea tuollaista kivaa, tyyliin keskelle kaistaa täydestä ravista liinat kiinni ja hätärit päälle...
pitäähän niidenkin tupakkitauot pitää :jees:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview