Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

paavo

Vuosia sitten kysyin korjaamolla laatikkorempan hintaa...päästivät röhönaurun sanoessani ZF ::nsmoke

IsoPahaJolppi

Quote from: kulli paavo on Sat 23.08.2008 11:01:53 (UTC+0300)
Vuosia sitten kysyin korjaamolla laatikkorempan hintaa...päästivät röhönaurun sanoessani ZF ::nsmoke
Jos se oli sisuliike, niin ymmärrän kyllä kun niillä on tasan yksi ja tietty oikea loota.
Nyt on kuulemma joissain sisuissa joku volvonlootan tyyppinen 12 vaihteinen.

Serkkupoika kertoili, että joihinkin uusiin malleihin ei ole edes saatavissa enää fulleria. Ja manasi samalla sitä, että ei niissä kestä se loota kun puolet fullerin iästä...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

IsoPahaJolppi

Quote from: maija on Sat 23.08.2008 10:21:45 (UTC+0300)
Ja täällä jatkuu aihe fuller....  ::hihsmoke
Mua ei kannata alkaa siitä valistamaan, en tuu koskaan noin isoa autoa ajamaan.... Mikä kansalaisten turvallisuutta ajatellen on erinomaisen hyvä asia  :jippii:

:nono: Ei siinä voi olla mitään kovinkaan vaikeaa, koska
a. minäkin olen sen jollainlailla sisäistänyt
b. Minulla on myös virallistettu lupa k.o. laitteille ajamisen opettamiseen
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

unikeko

jaa'a kaveri sitte teki hienon tempun, ja kiskas auton pellolle

Vastaan tuli joku "puukylkijenkki" keskellä tietä, ainoo vaan, että takantulijan (silminnäkijän) mukaan ei viimeseen kolmeen kilsaan ollu tullu KETÄÄN vastaan, ja ei ollu vastaantulijaa näkyvissä sillä kahen kilsan suoralla missä tämä tapahtu  ::nsmoke

eli selkokielellä kaveri otti ja nukku rattiin.

noh, ei siinä mitään,
kaverilla ei ollu myöskään ADR lupaa, ja kumminkin kuormasta löyty vähäsen jotain myrkkyä  ::nsmoke

nooh, nyt on kaveri kumminkin lekurissa, ku on jalka pokki
kilpailevan yrityksen 14tonninen Man pajalla, etuakseli irti revenneenä kontti kasassa, ja hytissäkin on kolhuja  ::nsmoke

oli sentään jotain kunnossa, kiekoissa ei ollu sanomista, eikä verikokeistakaan ollu mikää arvo koholla  :psycho:
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin

Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

paavo

maija

Quote from: IsoPahaJolppi on Sat 23.08.2008 15:45:31 (UTC+0300)
Quote from: maija on Sat 23.08.2008 10:21:45 (UTC+0300)
Ja täällä jatkuu aihe fuller....  ::hihsmoke
Mua ei kannata alkaa siitä valistamaan, en tuu koskaan noin isoa autoa ajamaan.... Mikä kansalaisten turvallisuutta ajatellen on erinomaisen hyvä asia  :jippii:

:nono: Ei siinä voi olla mitään kovinkaan vaikeaa, koska
a. minäkin olen sen jollainlailla sisäistänyt
b. Minulla on myös virallistettu lupa k.o. laitteille ajamisen opettamiseen

Olisit varmaan ihan hyvä opettaja  :jepso: :jepso: Mutta mun duunissa riittää toimivat jalat ja työmatkalle henkilöauto  ::hihsmoke

jta

Quote from: IsoPahaJolppi on Sat 23.08.2008 10:58:07 (UTC+0300)
Quote from: kulli paavo on Sat 23.08.2008 10:46:54 (UTC+0300)
Uskoisin oikean fullerin olevan säyseämpi käyttää, kuin tuo minun risa loota :think:
Siinä on aluevaihtaja keppiä sivuttain liikauttamalla,(kuitenkin ilmalla) kepin välyksistä johtuen meinaa kuski tippua penkiltä sitä käyttäessä ::hihsmoke
::lsmoke Oikein tupla-H zf:läinen. Joissain -80 luvun alkupuolen mersuissa oli myös samanalinen loota. En oikein päässyt koskaan sinuiksi sen kanssa. Jotenkin tottumuksenvastainen se sivulleheitto siinä aluetta vaihtaessa, kun se on kuitenkn yleensä napilla toteutettu.

Armeijan sisuissa tai ainakin muistelisin että olivat sisuja jotka olivat autokoulu käytössä niin oli myöskin tuollanen vaihteisto. Ja taatussa armeijan kunnossa eli väljä ja huonoilla synkroilla varustettu.

McCLANE

armeijassa on joo käytössä vielä noita sisuja jossa on poskelle lyötävä kertoja
alussa itsellä meinas olla hankalaa löytää se viitonen niin ettei menis heti takas pikkupuolelle
ask a stupid question - get a stupid answer.

unikeko

ite oon kerran joutunut siirtää tommosta "läpilyönti" laatikolla varustettuu värkkii, onneks matka oli vaan pari kilsaa, ja mutkanen hiekkatie, ei tarvinnu ku kerran onnistuu saada isopuoli päälle  ::nsmoke
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin

Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

McCLANE

Quote from: IsoPahaJolppi on Sat 23.08.2008 15:37:06 (UTC+0300)
Quote from: kulli paavo on Sat 23.08.2008 11:01:53 (UTC+0300)
Jos se oli sisuliike, niin ymmärrän kyllä kun niillä on tasan yksi ja tietty oikea loota.
Nyt on kuulemma joissain sisuissa joku volvonlootan tyyppinen 12 vaihteinen.

Serkkupoika kertoili, että joihinkin uusiin malleihin ei ole edes saatavissa enää fulleria. Ja manasi samalla sitä, että ei niissä kestä se loota kun puolet fullerin iästä...

en nyt ihan varmaksi muista mutta taitaa olla joo ettei enää saa suorahampaista fulleria, mutta saman firman
tekemä loota kumminkin se synkro loota , Eaton Corporationin tekemä muistaakseni.

sisuun saa halutessaa myös yhteistyö moottorin (volvon) ja catepillarin 13- ja 15 litraisen moottorin, en muista oliko mack moottori
(renaultin) vie valikoimissa
cummissin moottoria ei enää saa, ei tainnu alittaa päästörajoja tai jotain

ask a stupid question - get a stupid answer.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview