Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Pokerface

paavo

IsoPahaJolppi

:think: Ainakin sisulla se +600heppanen catti jäi pois valikoimista, kun ei kannattanut moottoritehtaan tehdä niitä päästösysteemejä näin peinille markkinoille.

Ja se perskuleen kusiliemi maksaa vissiin saman kuin naftalitra, ja sit taitaa muutenkin kulutus vähän kasvaa, kun on saastevireet moottorissa.

Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

koppis

Kyllä ne volvolla puhui kerran caaniakin kävi siinä ureaa tankkaamassa :blink:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

McCLANE

tietääkseni ovat tehneet pisto kokeita kanikan moottoreihin ja suuri osa ei olekaan läpäissyt sitä

Quote from: IsoPahaJolppi on Sun 24.08.2008 11:00:33 (UTC+0300)
:think: Ainakin sisulla se +600heppanen catti jäi pois valikoimista, kun ei kannattanut moottoritehtaan tehdä niitä päästösysteemejä näin peinille markkinoille.

Ja se perskuleen kusiliemi maksaa vissiin saman kuin naftalitra, ja sit taitaa muutenkin kulutus vähän kasvaa, kun on saastevireet moottorissa.

se tais olla se 18 litrainen joka on jäänyt pois, mutta 13 ja 15 litraiset on ja jos en väärin muista ni toi 15 litrainen menee tehoissa lähelle 18 litraista tai jopa samaan
teho lukemaan, onhan siinä kaksi turboa

edit. 15 litraisesssa on 625 heppaa  ::lsmoke

http://www.digipaper.fi/sisuviesti/3850/

ja tuosta sivut 18 -19 ja puurekan alla oleva teksti
ask a stupid question - get a stupid answer.

IsoPahaJolppi

:jepso: Juu, sitä 18litraista tarkoitin. Mutta näinhän se taitaa olla, että saadakseen rispetkiä, joka valmistajalla on oltava +600hp- kone

Vaikka ihan hyvin minä olen parjännyt 420hp koneella, ja kuitenkin mennään hyvin usein 60t junapainolla.
Ei täälläpäin ole mitään vaaranrinteitä, mitä pitäisi kiivetä kilometritolkulla ylöspäin. Pohoisen pojat on sitten eri asia, niillä minä ymmärrän nuo hillittömät hevosvoimat...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

koppis

Quote from: IsoPahaJolppi on Sun 24.08.2008 18:21:49 (UTC+0300)
:jepso: Juu, sitä 18litraista tarkoitin. Mutta näinhän se taitaa olla, että saadakseen rispetkiä, joka valmistajalla on oltava +600hp- kone

Vaikka ihan hyvin minä olen parjännyt 420hp koneella, ja kuitenkin mennään hyvin usein 60t junapainolla.
Ei täälläpäin ole mitään vaaranrinteitä, mitä pitäisi kiivetä kilometritolkulla ylöspäin. Pohoisen pojat on sitten eri asia, niillä minä ymmärrän nuo hillittömät hevosvoimat...
Kyllä se teho ihan mukava lisäys olisi, 480 ei tuohon minun välille ole oikein parhaimmillaan kun jokainen kiihdytys on ylämäkeä :sorry:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

IsoPahaJolppi

Quote from: koppis on Sun 24.08.2008 19:07:17 (UTC+0300)
Quote from: IsoPahaJolppi on Sun 24.08.2008 18:21:49 (UTC+0300)

Kyllä se teho ihan mukava lisäys olisi, 480 ei tuohon minun välille ole oikein parhaimmillaan kun jokainen kiihdytys on ylämäkeä :sorry:

:think: Jos pääsisi nykäisemään muutaman kerran samanlaisilla kuormilla 480 ja 630 kanssa vertaillen, niin näkisi onko niistä polleista mitään varsinaista hyötyä...

Toisaalta vois olettaa, että vauhdin saa nopeammin päälle isokoneisella -> pienempi matkakulutus vähän aiemmin -> mahd. naftasäästö?

Toisaalta taas voima ei tule ilmaiseksi, eli kiihdytettäessä olettaisin ison koneen horivan enemmän ainetta, ja kun matka ei kuitenkaan ole kovin pitkä, niin olisiko siitä isosta koneesta enemmän hyötyä vai haittaa?

Ja kun kuitenkin sen isolohko on hankintahinnaltaan kalliimpi, niin tässähän pitäisi olla korkiamman tason matemaatikko, että saisi mitään tolkkua tästä kokonaisuudesta....  :parku:

paavo

Rengille kulutus ei aina merkitse.
Työmaan naapuri jutteli että jonkun kuljetusfirman autot ostetaan perusvarusteilla ja niitä seurataan tosi tarkasti ajossa.
Näkevät kaikki kuskin tekemät toiminnot, eli kiihdytykset ja jarrutukset, mm mahdollisien lastin sinkoilujen seuraamiseksi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview