News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Suuri huumekeskustelu

Started by peter, Thu 03.07.2008 18:49:22 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VonBitch

Quote from: L D on Thu 26.03.2009 23:43:27 (UTC+0200)
Quote from: VonBitch on Thu 26.03.2009 22:02:05 (UTC+0200)
"Vaihtoehtoisessa mallissa jossa saatavuutta säännöstellään, kannabista verotetaan, ostamiselle on minimi-ikä, tuotemerkinnät ja vahvuutta rajoitetaan, voitaisiin minimoida kannabiksen käytön tuomat haitat", raportti kertoo.

Raportin mukaan vain säännösteltyjen markkinoiden kautta nuoria ihmisiä voitaisiin suojata voimakkaammilta lajikkeilta. Raportin tarkoituksena olisi olla tiekartta kansakunnille, jotka etsivät "rationaalisempaa ja tehokkaampaa tapaa kontrolloida kannabista".
Ja miten tämä tehtäisiin  :think: jos sitä voidaan ostaa, miten sitä valvotaan kuka ostaa tai käyttää miten paljon?

Eikö juuri nuo kannabiskahvilat olisi ratkaisu siihen? Jos sieltä saisi ostaa valmiita sätkiä, sätkätarpeita, teetä, kaakaota, muffinsseja, ynnä muuta asiaan kuuluvaa sälää siellä paikan päällä käytettäväksi. Ikäraja voisi olla korkeampi kuin mietojen alkoholijuomien esim. 20 tai 21v, miksei jopa hieman korkeampikin. Kahviloihin tietysti myös jotain rajoituksia, kuten se että kahvilassa ei olisi alkoholitarjoilua eikä järjestyshäiriöitä aiheuttaville tai selvästi päihtyneille tarjoilla, itseasiassa minusta pitäisi ollakin niin että koko kahvilaan ei edes pääsisi jos on juonut alkoholia...mutta taitaa taas nazibitch nostaa päätään.. :kez:

Tällä hetkellä kukaanhan ei periaatteessa vahdi kenelle ja minkä verran välittäjät aineitaan myyvät, ei kaikilla ole moraalia olla myymättä alaikäisille. Kyllähän poliisi varmasti parhaansa tekee, mutta eihän niilläkään miehiä joka paikkaan riitä.

VonBitch

Quote from: omglolnoob on Fri 27.03.2009 10:35:51 (UTC+0200)
Tuota meinasin nuissa masennuspotilaissa, että esimerkiksi sitalopraami, joka on yleinen masennuslääke, salpaa elimistön serotoniinin takaisinottajaa. Monta kertaa masennuspotilaalla serotoniinin takaisinottaja toimii liian tehokkaasti. Kannabiksen vaikutusaika tuohon vaivaan on liian lyhyt ja se vaikuttaa toiminnan tasoon liikaa - sitalopraamilääkitys ei estä autolla ajamista, kannabis estää.

Bentsot masennuslääkkeinä eivät toimi - nekään eivät hoida sairautta, vaan peittävät oireita, kuten kannabiskin, lisäksi niiden vaikutusaika on liian lyhyt.

Enempää esimerkkejä en ala latomaan, kun muuten tämä menee joutavanpäiväiseksi pikkuasioista tinkaamiseksi, ja sitten menee hyvästä keskustelusta maku. :friends:

Noista lääkeaineista ei minulla olekaan tietoa, puhuin vain käsityksestä mikä minulla on ollut. :D Kiitos kun asiaa vähän valaisit. :friends:

nyyyps

Quote from: VonBitch on Sat 28.03.2009 20:37:53 (UTC+0200)
Tuota meinasin nuissa masennuspotilaissa, että esimerkiksi sitalopraami, joka on yleinen masennuslääke, salpaa elimistön serotoniinin takaisinottajaa. Monta kertaa masennuspotilaalla serotoniinin takaisinottaja toimii liian tehokkaasti. Kannabiksen vaikutusaika tuohon vaivaan on liian lyhyt ja se vaikuttaa toiminnan tasoon liikaa - sitalopraamilääkitys ei estä autolla ajamista, kannabis estää.

Bentsot masennuslääkkeinä eivät toimi - nekään eivät hoida sairautta, vaan peittävät oireita, kuten kannabiskin, lisäksi niiden vaikutusaika on liian lyhyt.

Enempää esimerkkejä en ala latomaan, kun muuten tämä menee joutavanpäiväiseksi pikkuasioista tinkaamiseksi, ja sitten menee hyvästä keskustelusta maku. :friends:

Noista lääkeaineista ei minulla olekaan tietoa, puhuin vain käsityksestä mikä minulla on ollut. :D Kiitos kun asiaa vähän valaisit. :friends:
En miekään lääkkeiden ekspertti ole, itse niitä olen joutunut syömään, ja lähipiirissä olen ollut tukena monelle, jotka lääkityksen varassakin elävät.
Mutta on tosissaan harmi, että rauhoittavia ja unilääkkeitä määrätään niin herkästi - nehän peittävät oireita, eivät hoida varsinaista sairautta. Esimerkiksi väenpaljoudessa ahdistumisen syy pitäisi löytää ja hoitaa, että vaivasta pääsisi eroon, sen sijaan ajan ja rahanpuutteessa lääkärit kirjoittavat pamireseptin. Lisäksi jos rauhoittavan lääkkeen annos ei riitä, moni mielenterveyspotilas siirtyy helposti kannabikseen, koska se peittää oireita (ahdistumista, unettomuutta), mutta mielenterveyspotilaalla kannabis nostaa psykoosiriskin moninkertaiseksi ja riippuvuus syntyy helpommin, koska "psykologista tilausta" THC:n vaikutukselle on. Sen vuoksi en missään nimessä mielenterveyspotilaalle sallisi kannabista.

Mutta mistä me saatais joka viidennelle suomalaiselle kustannettua psykoterapiaa. :psycho:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

VonBitch

Quote from: omglolnoob on Sat 28.03.2009 20:59:15 (UTC+0200)
Quote from: VonBitch on Sat 28.03.2009 20:37:53 (UTC+0200)

En miekään lääkkeiden ekspertti ole, itse niitä olen joutunut syömään, ja lähipiirissä olen ollut tukena monelle, jotka lääkityksen varassakin elävät.

Minullekin ovat tarjonnu, mutten oo moisiin sekaantunu... :psycho:

Mutta on tosissaan harmi, että rauhoittavia ja unilääkkeitä määrätään niin herkästi - nehän peittävät oireita, eivät hoida varsinaista sairautta. Esimerkiksi väenpaljoudessa ahdistumisen syy pitäisi löytää ja hoitaa, että vaivasta pääsisi eroon, sen sijaan ajan ja rahanpuutteessa lääkärit kirjoittavat pamireseptin.

Nimenomaan juuri näin! :good:

Mutta mistä me saatais joka viidennelle suomalaiselle kustannettua psykoterapiaa. :psycho:

Eikös halvemmaksi tulisi selvittää syy mikä aiheuttaa niin paljon pahoinvointia, että ihmiset tarvitsevat psykoterapiaa? Ettei vain olisi kuningas Alkoholi osallisena hyvinkin moneen pahoinvointitapaukseen..? Monessako psykoositapauksessa alkoholilla on myös osansa?

nyyyps

Alkoholiongelman ratkaisun ensimmäinen askelhan on myöntää ongelma.
Ei suomen valtio sitä myönnä, menettäisi verotulot. :psycho:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

nyyyps

GILlian

Valvoin la-aamusta klo.05.00:sta tonne su-aamuun klo.08.00..vaikka otettiinkin pois tunti ni silti olin kuolla siihen väsymykseen..pelotti ajaa kotia kun pyörrytti samal taval ku ois kännissä..en viittiny töihinkään jäädä..
Et kyllä se on melkeen sama asia..

peter

nyyyps

Kastori

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview