Mikä digikameramalli ja miksi?

Started by jiidee, Sat 29.07.2006 21:55:00 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morkkis

mun tekis mieli sanoa jotain tääl näin omasta kamerastani mut ku en tiiä ees merkkiä ni jätän sanomatta :psp:

edit. canon powershot sx110

Sceme

Quote from: AkR on Sat 17.10.2009 22:46:07 (UTC+0300)
Quote from: Sceme on Sat 17.10.2009 21:14:56 (UTC+0300)
Quote from: AkR on Fri 16.10.2009 22:11:39 (UTC+0300)
Jos pitää olla canon ni kantsii ostaa käytetty 30d, 40d tai 50d ja irto lasi, canonin kitti lasit onnettomia, sonuista en tiedä kun 700 ja 900 jotka molemmat huippu hyviä ja nikoneista D40 kitti putkella, jos rahapussi ei ahista ni d300 runko ja 18-200 lasi tai canonin markku

Ja tosiaan käytettynä saa huippukuntosia räpsyttimiä halvalla.
Mulla ei kiinostus riitä käytetyn kameran ettimisee. Kuitenki jos ostan 1000Deen valmiilla putkella ja sijotan uutee putkee sitte joskus. Kyl varmaa tolla "vakio" putkellaki pääsee ihan mukavasti alkuu..?

Kyllä sillä varmasti pääsee alkuun, tuo kitti putki on muihin(nikon, sony) verrattunu vähän heikko esitys, mut kyllä sekin jotain piirtää ja runkoina ei ratkasevia eroja olla.

Kaveri siirtyi vuoden vaihteessa filmijärkkäristä pois ja osti  1000Deen kitillä, uuden putken tilas 2 viikon päästä ja runko vaihtui käytettyyn kymppisarjalaiseen 2 kk:n päästä.

Käytettyjä löytyy esim:
http://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=10

Joo tiedän, että käytettyjä on helppo löytää, mutta tuo vieraille ihmisille soittaminen/ tapaaminen ja muutenki hinnasta jne. väittely ei ole yhtää mun alaa. Siks aina maksan enemmän ja ostan uutena kaupasta..  :sorry:

AkR

Quote from: Sceme on Sun 18.10.2009 19:49:44 (UTC+0300)
Quote from: AkR on Sat 17.10.2009 22:46:07 (UTC+0300)
Quote from: Sceme on Sat 17.10.2009 21:14:56 (UTC+0300)
Quote from: AkR on Fri 16.10.2009 22:11:39 (UTC+0300)
Jos pitää olla canon ni kantsii ostaa käytetty 30d, 40d tai 50d ja irto lasi, canonin kitti lasit onnettomia, sonuista en tiedä kun 700 ja 900 jotka molemmat huippu hyviä ja nikoneista D40 kitti putkella, jos rahapussi ei ahista ni d300 runko ja 18-200 lasi tai canonin markku

Ja tosiaan käytettynä saa huippukuntosia räpsyttimiä halvalla.
Mulla ei kiinostus riitä käytetyn kameran ettimisee. Kuitenki jos ostan 1000Deen valmiilla putkella ja sijotan uutee putkee sitte joskus. Kyl varmaa tolla "vakio" putkellaki pääsee ihan mukavasti alkuu..?

Kyllä sillä varmasti pääsee alkuun, tuo kitti putki on muihin(nikon, sony) verrattunu vähän heikko esitys, mut kyllä sekin jotain piirtää ja runkoina ei ratkasevia eroja olla.

Kaveri siirtyi vuoden vaihteessa filmijärkkäristä pois ja osti  1000Deen kitillä, uuden putken tilas 2 viikon päästä ja runko vaihtui käytettyyn kymppisarjalaiseen 2 kk:n päästä.

Käytettyjä löytyy esim:
http://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=10

Joo tiedän, että käytettyjä on helppo löytää, mutta tuo vieraille ihmisille soittaminen/ tapaaminen ja muutenki hinnasta jne. väittely ei ole yhtää mun alaa. Siks aina maksan enemmän ja ostan uutena kaupasta..  :sorry:

No jos ei kerran rahasta ole kiinne niin osta suoraan kunnollinen, 50D, 7D tai 5DmkII canoni esim. EF-S 17-55/2.8 IS USM lasilla.
In my opinion, the existence of life is a highly overrated phenomenon

=Lutris=

:think: 1000D on kait 450D:n säästömalli.
Mbnetin mukaan asiallinen laite harrastajakäyttöön.
Hinta Anttilassa huitelee 450€ pinnassa. Ihan mielenkiintoinen tutavuus.
Parilla Canonin pokkarilla olen kuvaillut ja ko. merkkiin mieltynyt  :jees:
http://www.anttila.fi/kuvastot_ja_ilmoitukset.html
Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964

AkR

Quote from: per.saukko on Sun 18.10.2009 21:48:52 (UTC+0300)
:think: 1000D on kait 450D:n säästömalli.
Mbnetin mukaan asiallinen laite harrastajakäyttöön.
Hinta Anttilassa huitelee 450€ pinnassa. Ihan mielenkiintoinen tutavuus.
Parilla Canonin pokkarilla olen kuvaillut ja ko. merkkiin mieltynyt  :jees:
http://www.anttila.fi/kuvastot_ja_ilmoitukset.html

1000D julkasu oli markkinointi kikka, olivat saman hintasia 450deen kanssa vaikka:
1000D sarjakuvaus on 3 kuvaa/s ja 450D 3,5 kuvaa, 450deessä on 9 pisteen automaattitarkennus, kun 1000:ssa 7 pisteen, 1000:ssa 2.5" LCD kun 450Deessä 3", Ja 1000 10.1 450 12.2Mpix

Sceme

AkR

Quote from: Sceme on Sun 18.10.2009 22:48:17 (UTC+0300)
Putkilla on kuitenki hintaa aprox. 200€  :think:

Kittiä vastaavilla tai käytettynä tuon 200€.

Keskihinta noille hieman nopeemmille tai paremmille putkille on varmaan 1000€ tuntumassa, on toki poikkeuksiakin

Mutta objektiivit on yleensä pitkäaikaisempia ja kalliimpia sijoituksia kuin runko.

Jarre

Kannattaa näissä kamera jutuissa muistaa sama totuus ku muussaki tekniikassa, jokainen laite on tarkoitettu eri tarkoitukseen....saattaa olla että alaa vakavammin harrastavat tykkää että Canon 1000d sillä kitti putkella on huono vaihtoehto, mutta taas useimmat vertailut mitä oon lukenu sanoo että helvatan hyvä laite aloittelijalle....saattaa jokaisella olla eri aika mitä ne haluaa kehittyä ja ostaa sitte uutta, alkuun pääsee varmasti ja voi sitte ostaa parempaa ku on rahaa ja tietää että harrastus on edenny niin pitkälle että sitä vaatii  :bonjour:
Carpe Natem

nyyyps

Välineurheilu on välineurheilua, ja sitten on näitä, jotka juoksee vaikka ilman kenkiä, jos juoksututtaa. :jepso:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Kastori

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview