Mikä ärsyttää liikenteessä?

Started by jiidee, Wed 25.10.2006 14:29:46 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paavo

Olen minä piiskannu oman sisun toiselle sataa kulkemaan, silloin ei tunnu kyyti enää kovin varmalta ::hihsmoke
Urat ja kuopat tiessä saa alustan sekoomaan ihan totaalisesti, tuntuu että nyt lennetään...normi vauhdillakin.
2600kg nosturi on ihan päiväohjaamon seinässä kiinni ja painona on kolme-neljä tonnia betonia, on siinä 2 akseliselle 210 heppaselle mopolle raahattavaa

IsoPahaJolppi

Quote from: koppis on Wed 30.04.2008 20:57:22 (UTC+0300)
Quote from: Tuomari on Wed 30.04.2008 20:37:56 (UTC+0300)
Quote from: koppis on Wed 30.04.2008 20:14:59 (UTC+0300)
Quote from: IsoPahaJolppi on Wed 30.04.2008 20:09:29 (UTC+0300)
Quote from: koppis on Wed 30.04.2008 19:43:43 (UTC+0300)
Quote from: maija on Wed 30.04.2008 19:38:37 (UTC+0300)
Muuten oon sitä mieltä, että jos bussit saa ajaa satasta kesällä, niin miksei muu raskas kalusto saa? Vähentäis varmaan jonoja ja niissä tapahtuvia hulluja ohituksia. Sanokaa nyt Koppis, Jolppi ja muut alan miehet mulle maallikolle, olisko siinä mitään järkee?

rekan minimaaliset ajo ominaisuudet katoaa täysin yheksässä kympissä, 95 ja alkaa pelottaa tosissaan, satasessa alkaa paska haista :help:
:jepso: Näinhän se kait menee, mutta myös jarrut yms. on sitä kovemmalla rasituksella mitä enemmän on kyytiä.
Liike-energia nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu on se vanha toimiva perussääntö, eli jos vauhti nousee vartilla (80->100),
niin eikös se tarkoita sitä, että jarrut vaatii tuplasti enemmän tehoa, että koje pysähtyisi säällisellä matkalla...
Ja sit kun on 60tonnia himmattavaa, niin kyllä siinä alkaa olla jarrut aika kovilla jo 80:stä jarrutellessakin...
tänään oli muuten 63t :sorry: en kyllä ite tehnyt sitä kuormaa enkä koskaan ite suostu ylikuormaa ottamaan
Onko ne rullat muuten mitenkä kiinni kyydissä  :think: Luulisi, ettei siinä auta kun hiljainen rukous jos ne lähtee liikkeelle  ::osmoke

tosin tuo sidonta tapa ei kelpaa poliisille, mutta eipä noihin meidän autoihin voi niitä lattiaankaan sitoa kun ei ole lattiassa koukkuja, ja vaikka olisi sidottu lattiaankin ja jotain kävisi ei ne kyydissä pysyisi
Se on käytännössä aivan sama, miten normaalikokoiset rullat (Lev.80-120cm / halk. 100-125cm) sitoo kyytiin. Niin kauan kun ei tapahdu mitään äkkinäistä, ne ei liiku mihinkään, kun se rullien / lattian välinen kitka pitää ne paikallaan.
Sitten jos sattuu lipsahtamaan oja-/metsähallituksen puolelle ( tai kanssakulkija kontaktoi), niin rullat poistuvat kyydistä, olkoonkin sitten vedetty vaikka joka tolppa yksikseen lattiaan kiinni.
Sieltä lähtee lattiasta koukut irti, jollei liinat tai kulmasuojat anna periksi...

Spoiler
Mulla oli torstaina iltapäivällä valtaisan ihania paperirullia kyydissä.
Halk. 125cm kork. 2400cm ja painoa n.3600kg/kpl...
Ne oli kiva köyttää kyytiin, eikä tehnyt paljoa mieli kanttailla täyttä hönkää kurveihin...
[close]
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Señorita iCola

Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

koppis

Quote from: IsoPahaJolppi on Thu 01.05.2008 14:19:24 (UTC+0300)
Mulla oli torstaina iltapäivällä valtaisan ihania paperirullia kyydissä.
Halk. 125cm kork. 2400cm ja painoa n.3600kg/kpl...
Ne oli kiva köyttää kyytiin, eikä tehnyt paljoa mieli kanttailla täyttä hönkää kurveihin...
minulla on suurimmat olli yli kolme metrisiä, niillä häviää kyllä kaikki ajo ominaisuudet... auto tuntuu kaatuvan pelkistä tien heitoista :parku:
270cm mahtuu nostamatta kattoa ja lähes joka päivä joutuu nostamaan jonkun verran

E: ja niillä on painoa yleensä reilu 4000kg, 9 rullaa saa juuri ja juuri otettua kyytiin ettei kokonais paino mene paljoa yli 60t
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

Atomisaattori

Quote from: kulli paavo on Wed 30.04.2008 21:19:42 (UTC+0300)
Olen minä piiskannu oman sisun toiselle sataa kulkemaan, silloin ei tunnu kyyti enää kovin varmalta ::hihsmoke
Urat ja kuopat tiessä saa alustan sekoomaan ihan totaalisesti, tuntuu että nyt lennetään...normi vauhdillakin.
2600kg nosturi on ihan päiväohjaamon seinässä kiinni ja painona on kolme-neljä tonnia betonia, on siinä 2 akseliselle 210 heppaselle mopolle raahattavaa
Edellisellä työnantajalla wuoden -82 maansiirto Volvolla 4-tietä 125km/h, tyhjänä tosin ja teli ylhäällä. :psycho:
Pienetkin kuopat ja nypyt tuntui heittävän auton ilmaan.
Kaveri joka mua opetti sanoi että, pitäis vieläkin kovempaa mennä kun olis vähän kiirus.  :psp: Hullu

Kertauksissa Zilin mittari mittari heilui  80 -120 km/h väliä, tiedä sitten mitä todellisuudessa oli  :psycho:

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

nyyyps

Se, että parkkipaikoilla tosiaan pitää puoli tuntia ajaa edestakaisin että saa paikan oven läheltä. Ite esmes Raksilassa iän kaiken olen ajanu auton yläparkkiin, kauimmaiseen nurkkaan koska siellä on aina tilaa. Sieltä syrjästä kävellen ehtii kauppaa nopeampaan kuin että etsitään parkkipaikkaa kuin elämänsä rakkautta.

Inva- ja perhepaikkojen nyysijät ärsyttää. Ite en tartte kumpaakaan, mutta ärsyttää kattoa, että se hieno tuning-rulla laitetaan erityisesti muuhun tarkoitettuun paikkaan vain siksi, että päästään lähelle ovea.

Sitten täällä ärsyttää nuo tuurilla risteyksissä ampuvat, kun on niin paljon tasa-arvoisia ristetyksiä ja niin lyhyet korttelinvälit. Tosin sitten kun tahdon autoni lunastukseen, niin sitten en sen vaikeampaa tartte kuin aamulla kaheksaksi kaupungille ajamaan ja oottamaan jotakuta kylkeen.

Ja sitten se ikuisuusärsytys, porot tiellä. Ne ärsyttää vaikka olisin Saharassa ajamassa. Elinikäistä angstia sitä elukkaa kohtaan poden kyllä.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

kenny

Täällä oli sunnuntaina moottoriradalla jotkut ajot  :think:   
Jotain saksalaisia rekkareita näkyi aika paljon teillä...    Voi perkele minkälaisia ajotyylejä ja ohituksia ne oikein tekee   :shock:
Suomalaiset ajaa aika nätisti niihin verrattuna   :jees:

Itse ajoin satasen alueella jotain 110...  Mun takana ajoi joku uudehkolla pajerolla.  Oli melko lähelläkin,
Kerta itse en nähnyt takalasista muuta kuin hellan lisäpitkät   ::nsmoke   Arvioisin siinä olleen turvaväliä n. 1,5 metriä    :psp:

Sitten lähti ohittamaan semmoisessa kohtaa, mistä ei nähynyt tuleeko ketään vastaan.... tietenkin tuli kaks autoo   :kahvi:
Oli kolari melkoisen lähellä...   Seuraava ohituskerta olikin risteysalueella.  :blink:  Ei tainnut Edes vilkaistakkaan, tuleeko muista suunnista ketään...  kaikkien ohi oli mentävä.

Taisi olla saksanpoika myöhässä kilpailuista   ::hihsmoke

Örtzi

Quote from: Atex on Mon 05.05.2008 16:38:01 (UTC+0300)
^Sakumakkarat antaa pienen Suomen edustajille vähän ajo-opetusta suurvallan tyyliin.
Eipä tuo mikään ihme ole. Mistäs maasta se Aatu olikaan kotoisin  :think:
Itävallasta.  :kahvi:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.

jta

Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 12:30:37 (UTC+0300)
Sitten täällä ärsyttää nuo tuurilla risteyksissä ampuvat, kun on niin paljon tasa-arvoisia ristetyksiä ja niin lyhyet korttelinvälit. Tosin sitten kun tahdon autoni lunastukseen, niin sitten en sen vaikeampaa tartte kuin aamulla kaheksaksi kaupungille ajamaan ja oottamaan jotakuta kylkeen.
Tai vastaavasti neljän seutuun liikenteeseen. On taas melkosia sankareita liikenteessä. Punaiset vaihtuu niin mennee sellaiset 4 autoa vielä ja jos vahingossa pysähdyt päästään jalankulkijoita suojatien yli niin melkein voi nähdä taustapeilistä kun takana olijalla ottasuoni pullistelee. Saas nähä miten käy kun ovat vaihdelleen valojen ajoituksia siten ettei sitä tyhjää aikaa ole eli vihreet vaihtuu samon tein toisessa suunnassa kun toisessa punaset syttyy.

nyyyps

On kelju jos tosiaan jää valoista varmistus pois, että lasketaan kuinka monta autoa on risteysalueelle mennyt ja kuinka moni poistunut. On kuulemma tuommosia älyvalojakin ihan yleisesti.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview