Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

koppis

Ihan naurettavia painoja ne kuskaa iha mukavilla tehoilla, joskus kattelin volvon sivuilta niin 880hp on suurin minkä saa, sit tämmöseen lyhyt nokkaseen saa vaan 660hp samasta koneesta :blink:
Mutta mikäs tuollasessa hytissä olis suomea kierrellä ::lsmoke
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

IsoPahaJolppi

Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

paavo

Huomasin mielenkiintoisen seikan. Koneet on seisseet käyttämättä pitempään, kaivuri 3kk ja Sisu 2kk.
Kumpikin lähtee nätisti käyntiin ja on ennenkin lähteneet pitkistäkin levoista mutta nyt kumpaakin sai sahata vallan vimmatusti.
Mistäs tämä johtuu?

IsoPahaJolppi

:think: Tuo on jo aika paha, jos molemmat alkaa purnaamaan vastaan samaan aikaan.
Ei osaa ihan varmana tietenkään sanoa, mutta aina jotain tulee mieleen (muutakin kuin "se")

- Naftavuoto (voi olla sisäinenkin, kiva etsiä vikaa kun ilmauspumppu vuotaa takaisinpäin, niin ettei ollut mitään merkkiä päälle. ilmauksen jälkeen lähti käyntiin, kuin palmun alta, mutta jos tunnin seisoi paikoillaan, niin ei mihinkään)

- Kuluneen kesän kauniit sääolot? Vähän kaukaa haettu, mutta teoriassa voisi olla vaikka ilmanputsari niin kostea, kun on pitkään kone seissyt, ettei se laske kunnolla ilmaa läpi heti kättelyssä.

- Vajaa tankki -> kondenssivettä kertyy pitkässä juoksussa varsinkin kun on nämä kelit olleet milloin mitäkin pitkin kesää.

- Pitkässä seisokissa on voinut myös erottua naftaputsareihin mähnää, ja sehän on sama, kun alkais jäätämään. Tai onhan joku kossi voinut yrittää tehdä jotain ilkivaltaakin, yrittänyt pölliä löpöä jostain naftalinjan välistä laskemalla liittimestä. Siitähän luulis jäävän ilmaa sinne linjaan. Tai huonolla tuurilla tullut jostain tankkauksesta epikuranttia löpöä ja nyt alkaa ahdistaa putsareissa.

Onhan niitä kait 8000 vaihtoehtoa, joku minua viisaampi viskaa kohta jonkun knoppitiedon, joka kertoo heti mistä on ollut kyse.

Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

IsoPahaJolppi

Quote from: koppis on Mon 01.09.2008 07:21:39 (UTC+0300)

Mutta mikäs tuollasessa hytissä olis suomea kierrellä ::lsmoke

Saakeli, minähän eksyisin tuollaiseen, kun olen tottunut elelemään peruskorkeahyttisessä...
Olisihan se tietysti aika räyhäkkään näköinen, mutta ei varmaankaan vastaa tarkoitustaan suomen oloissa.

:think: Pitääkin muuten ottaa kamera mukaan. Olen juur lähdössä ajamaan niitä jumborullia, mitä makuullaan kuskaillaan, jos vaikka saisi muutaman kuvan niistä napsittua...

koppis

Quote from: IsoPahaJolppi on Wed 03.09.2008 04:04:29 (UTC+0300)
:think: Pitääkin muuten ottaa kamera mukaan. Olen juur lähdössä ajamaan niitä jumborullia, mitä makuullaan kuskaillaan, jos vaikka saisi muutaman kuvan niistä napsittua...
nehän on mukavia kuskata kun tulee matala kuorma...
Onneksi täältä isot rullat on vähentyneet niin harvoin tulee 314cm pystyyn enää.
Kärriin mahtuu 320cm pystyyn.
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

IsoPahaJolppi

:drool: n. 380 "korkeita" ovat ja ~5t painoa/ kpl. Piti oikein ottaa pystyrullia täytteeksi ettei jää painot vajaaksi.
Keulassa on 2rinnakkain, ja takasillan päällä toiset 2....

Noilla vihreillä kiiloilla tiukataan ne rullat kiinni toisiinsa siinä menee liina sieltä kiilasta toiseen ojan puolelle, ja se tiukataan erillisellä metrisellä varrella, ja sit parilla liinalla yli, niin siinähän kestävät...

paavo

Ei noi pystyssä olevat ole lottovoittoa luotettavampia.
Löpötynnyreitä kuskaan peräkärryssä ja sidon ne ristiin päältä. Silti on heiluvaista käsinkin repiessä. :nope:
Liina jos on vähänkin pykinyt, niin murtolujuus on olematon.

IsoPahaJolppi

:yoppilas: Pykälien mukaan laitettu, on kiinni lattiassa 4t. liinalla.  Ne on kuitenkin 1250 halkaisijaltaan, korkeutta ~1900, ja painaa pari tonnia, että aika tukevasti se on lattialla  :drool:
Faktahan on kuitenkin se, että eihän noita pidä mikään jos tulee tärsky...

tuossa on veturin kuormasta...

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview