Suuri huumekeskustelu

Started by peter, Thu 03.07.2008 18:49:22 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pinks

Ohhoh, onpas täällä tosiaan käynyt keskustelu kuumana.....
Jotenkin tuntuu turhalta vouhottamiselta, kun kaikki huumeet on jokatapauksessa laittomia, on niistä kuka pössyttelijä kuinka innoissaan tahansa.
Muuttakoon vaikka amsterdamiin vetään pilvee, jos kerran niin vaaratonta ja verrattoman mukavata on  ::hihsmoke

Musta on ihan turha väittää, ettei siitä mitään seuraamuksia olis, kyllähän sen "pään pehmenemisen" huomaa kun aikansa on vetäny "vaan" pilvee.. ei mun ex-kaverista ollut ainakaan normi elämään enää vuosien pössyttelyn jälkeen. Juu, välit poikki heti kaikkiin kaman käyttäjiin, on sitten kuinka mietoa ja vaaratonta olevinaan....

Hienoa, että aiheessa pysytty näin monta sivua, harvinaista  :psycho:

IsoPahaJolppi

:serlokki: Kävin vähän selaamassa lakikirjaa
Suomen rikoslain 23§ ja 24§ valottavat hiukan rattijuopumusasiaa
23§
Rattijuopumus. Joka kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa tai raitiovaunua nautittuaan alkoholia niin, että hänen verensä alkoholipitoisuus ajon aikana tai sen jälkeen on vähintään 0,5 promillea tai että hänellä tällöin on vähintään 0,22 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa, on tuomittava rattijuopumuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Rattijuopumuksesta tuomitaan myös se, joka kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa tai raitiovaunua käytettyään huumausainetta niin, että hänen veressään on ajon aikana tai sen jälkeen käytetyn huumausaineen vaikuttavaa ainetta tai sen aineenvaihduntatuotetta. Tämän momentin säännöstä ei kuitenkaan sovelleta, jos mainittu aine tai aineenvaihduntatuote on peräisin lääkevalmisteesta, jota kuljettajalla on ollut oikeus käyttää.

Rattijuopumuksesta tuomitaan niin ikään se, joka kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa tai raitiovaunua käytettyään muuta huumaavaa ainetta kuin alkoholia taikka tällaista ainetta ja alkoholia niin, että hänen kykynsä tehtävän vaatimiin suorituksiin on huonontunut.

Tämän mukaan huumeisiin on nollatoleranssi, joka minnun henk.koht mielipiteenäni pitäis olla myös alkoholilla.

24§
Törkeä rattijuopumus. Jos rattijuopumuksessa
1. rikoksentekijän veren alkoholipitoisuus on vähintään 1,2 promillea tai hänellä on vähintään 0,53 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa, tai
2. rikoksentekijän kyky tehtävän vaatimiin suorituksiin on tuntuvasti huonontunut taikka
3. rikoksentekijä on käyttänyt muuta huumaavaa ainetta kuin alkoholia tai tällaista ainetta ja alkoholia niin, että hänen kykynsä tehtävän vaaatimiin suorituksiin on tuntuvasti huonontunut,
ja olosuhteet ovat sellaiset, että rikos on omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä rattijuopumuksesta vähintään 60 päiväsakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

Sentään jotkut lakipykälät aukeavat näin perustaviksellekkin ihan kertaluvulla.
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Lexa

Quote from: IsoPahaJolppi on Sat 05.07.2008 01:20:39 (UTC+0300)
Kuinka monelle muulle työmaalle, kuin rekkakuskin, poliisi voi tulla tuosta vaan ,ja ilmoittaa, että pidetäänpäs ihan varmuuden vuoksi tarkastus, että onkos sitä tullut rikottua lakia. (Välittämättä pätkääkään siitä, sattuuko kyydissä olemaan esim. jotain sellaista, joka pitäisi olla perillä tiettyyn aikaan tietyssä paikassa.) Vois jossain toimistossa tulla oikeusjuttu jos poliisi toimisi näin siellä.
No meillä on vuosi-ilmoitusvelvollisuus liittyen toiminnan kokoon, sisältöön, henkilöstöön, koulutuksiin ym.
Lakien noudattamista ja tarpeeksi tarkkaa arkistointia, ja koulutuksen riittävyyttä ym. valvotaan vähintään joka toinen vuosi tehtävillä tarkastuksilla.

Ja poliisi voi koska tahansa jos näkee tarpeelliseksi, kysyä korttia ja puhalluttaa töissä. ::hihsmoke
Jo mittari värähtää, tai ei ole korttia mukana niin vuoro jää tod.näk. kesken, ja jätkä lähtee himaan murjottamaan,
ja pahimmassa tapauksessa saa vielä sakonkin kaupan päälle.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

paavo

Lexa?
Tuossa sun sigussa toi alin rivi...kuulostaa hiukan omaan taskuun menevältä rahalta ::hihsmoke

Lexa

Quote from: kulli paavo on Sat 05.07.2008 10:47:03 (UTC+0300)
Lexa?
Tuossa sun sigussa toi alin rivi...kuulostaa hiukan omaan taskuun menevältä rahalta ::hihsmoke
Menee siihen samaan mistä lähtee serverin ylläpitokustannukset, enkä sitä muuhun käytä.
Tuo on linkki siihen samaan nappulaan kuin oli aiemmin tuolla yläkulmassa...

paavo

Kyllä minä sen tiedän, mutta halutessaan tuon saa näyttämään hiukan eri näkökulmasta.

Huumoria hyvä mies :nohnoh:

Lexa

Quote from: kulli paavo on Sat 05.07.2008 10:57:16 (UTC+0300)
Huumoria hyvä mies :nohnoh:
Sori -- Kyllä mä hoksasin ettet oo tosissas..
Mun huumorintaju alkaa vaan tässä ketjussa olla vähän lujilla välillä..

paavo

Mulla tuli mitta täyteen ekana päivänä.
Mä en ymmärrä näitä hippiäisiä ja niitten ajatusmaailmaa.

D-ude

Quote from: peter on Fri 04.07.2008 20:59:31 (UTC+0300)
Olen joka vitun päivä syönyt selkäsärkyyn helvetillisiä lääkkeitä. Ja vielä tuo kaljakin maistuu, niin miksi ihmeessä en kokeilisi turvallisempaa vaihtoehtoa?  :think:
on todella ikävää, että vaivasi meni tuolle asteelle. minä löysin reitin siitä kipuhelvetistä ulos. Olen oppinut elämään sen kanssa ja lääkkeiden syönnin olen kyennyt rajaamaan kuuriluontoiseksi ja tulehduksen rauhoittamiseen tähtääväksi. On paljon mitä en pysty enään tekemään verrattuna edelliseen "terveeseen" elämääni. Aika ajoin olen joutunut nuihin todella vahvoihin kääkkeisiin sekaantumaan, kun joutui käymään lääkärissä piikillä parhaimmillaan 4 kertaa vuodenaikana, että pystyi edes paskalle konttaamaan vessaan. Kuitenkin tässä keskustelussa mainittuja kipulääkkeitä ja niiden tehoa on minun käsitykseni mukaan aika hankala yleistää ja ei pysty varmastikkaan sanomaan että "tuo lääke auttaa aina" ja että "tämän ku otat se helpottaa". Olemme kovin yksilöllisiä aineenvaihduntamme kanssa ja jokainen aine vaikuttaa erivahvuisena ja erillailla kipua lieventävänä ihmisestä riippuen. Lisäksi on olemassa muita kipua lievittäviä seikkoja, toki jokaisen henkilökohtaisesta vaivasta riippuen. Minulla on tiettyjä liikkeitä, joiden suorittaminen vähentää painetta selkärangan välilevyjen ympärillä, joissa tiedän kipua aiheuttavien vammojen olevan, mutta nekin ovat hyvin vaivakohtaisia ja yksilöllisiä. Toivottavasti sinäkin löydät reitin uuteen kivuttomampaan elämään ilman, että joudut sekoittamaan pääsi hakemalla tehokasta kivunlievitystä :friends:
Ymmärrän ja todellakin tiedän mistä puhun, kun sanon, että siinä tilanteessa kun valvoo viikkotolkulla kivun kanssa pystymättä nukkumaan ilman sitä tunnetta, että joku lyö puukkoa selkään ja herää omaan itkuiseen huutoon kun erehtyy vaihtamaan asentoa tai unenpöpperössä vahingossa yrittää nousta sängystä "Normaalilla tavalla" jokainen lääke ja keino jolla siitä pääsee on silloin halpaa ja kokeilemisen arvoista. Mutta itse olen visusti yrittänyt välttää kaikkea sellaista lääkettä, joista voi kehkeytyä mitään riippuvuus suhdetta silläkin uhalla, että joudun elämään kivun kanssa prosentuaalisesti enemmän kuin pää sekaisin lääkkeistä. Olen valinnut siinä mielestäni itselleni sopivan reitin, koska olen joutunut pakosta joskus niitäkin kokeileen ja aamulla etsiessäni esim. kaukosäädintä joka löytyy jääkaapista voipaketin vierestä yms. puheet joita en muista vaimolleni porisseenikaan illalla hänen kertomisesta poiketen ei ollut minun juttuni. Mutta jokainen meistä tekee omat ratkaisunsa ja jokaisen meistä pitää löytää oma reitti jota kulkee.
"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

maija

Duudi, olen samalla linjalla, kipukroonikko minäkin. Psyykeen vaikuttaviin lääkkeisiin en silti koske, kertakokemus riitti mullekin.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview