Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

koppis

Quote from: Liekki on Wed 21.05.2008 14:06:03 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Wed 21.05.2008 11:39:46 (UTC+0300)
Kuljetusala ahdingossa:
http://www.taloussanomat.fi/yrittaja/2008/05/20/dieselin-huippuhinta-kurittaa-liikenneyrittajia/200813734/137

Eilettäin, mitkähän uutiset telkkarissa oli, oli kaupan puolen edustaja, joka sanoi ettei kaupan tarvitse suostua maksamaan kuljetusalan nousevia kustannuksia. Tämä tyypin ei kyllä kannata mennä rahtirastille kahville, korvat punaisensa sieltä lähtee.
Tässä nyt alan hiljalleen hamstrata pakastetta täyteen ja kolmen viikon selviytymispakettia, kun kuljetusala melko varmasti menee lakkoon parin vuoden sisällä. Siihen sietää varustautua paremmin kuin ydinlaskeumaan tai väestönsuojassa selviytymiseen.
Kun raskas liikenne Suomessa pysähtyy, kaikki pysähtyy.
Tölkkihernaria ostamaan -->
Kumipyörät kun pysähtyy, ei sitten liiku mikään mihinkään  :jees: AKT muutenkin jumalattoman vahva liitto
olen heti valmis lakkoon :jepso:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

paavo

Normaalia kaupankäyntiä
Kauppa sanoo ettei maksa ja kuljetusliike katsoo ajaako vai ottaa töitä muualta.
Tällai me toimittiin asiakkaiden kanssa urakkakilpailussa. Joskus saatiin keikka, joskus ei.(rakentamisessa) mutta samanlaista yrittämistä autoilukin on.

jta

On kyllä järkyttävästi noussu nuo dieselin hinnat. Täälläkin päin viime syksystä noussu jo melkein 40 senttiä. Tekee melko ison siivun vuositasolla lisää raskaankaluston polttoaineen kulutuksella. Ei ihme jos alkaa ahdinko tuleen etenkin pienemmissä firmoissa.

Tästä kommenttista "Kun raskas liikenne Suomessa pysähtyy, kaikki pysähtyy" tulee vaan mieleen Matti Eskon kipale "näin suomi pysyy pyörillään". Alkaa oleen kohta ajankohtanen kipale tietyiltä osin.

nyyyps

Muutenki hitottaa, että raskaasta liikenteestä tehään (tai siis media tekee vähän perehtymättömämpien silmiin) niin ison ja pahan mörön. Ja henkilöautoilijan kiroilee tien tukkeena kulkevia rekkoja, ja sitä että ne tukkii tien ja ovat risteyksissä kiilaamassa tukkoon, kun eivät tajua, että ei 25 metriä ja 60 tonnia taitu samalla lailla ristauksessa kuin 750 kiloa ja litrainen kone. Varsinki illalla ajellessa pyrin aina hidastamaan ja päästämään rekkoja ohitte, kun kiiruulla painattavat taukopaikkaan ennen kuin tunnit tulee täyteen.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

IsoPahaJolppi

 :think: Jos se olisi minusta kiinni, niin ajokortin myöntämisen edellytyksenä pitäisi olla jonkin aikaa täyspainoisen täysperän kyydissä,
niin ehkä ne perkeleet ymmärtäisivät vähän, millaista se on taiteilla siellä helvetin hullujen seassa sellaisella massalla...
Spoiler
Lueskeltuani taas tätä triidiä tulin siihen tulokseen, että minulla 25m pitkä ja 60tonnia painava virtuaalipippeli  :parku:
[close]
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Löylyttäjä

Kyllä ne autokoulussa jauhaa rekkojen ja muiden raskaan liikenteen eroista tavan henkilöautoihin mutta suurimmalta osalta ne varmaan unohtuu viimestään sillon kun kortin saa räpylään.


On muuten jännä miten moottoripyörällä tulee ajettua erittäin varovaisesti ja rauhallisesti, sillä kun ei ole kiva jäädä minkään alle.

IsoPahaJolppi

 :jees: Kyllähän siitä puhutaan, mutta ei se ole sinnepäinkään, kuin istua vähän aikaa kyydissä.
Siinä näkee ihan oikeadti mistä on kyse. Yksi päälle nelikymppinen kaveri kävi männäsuvena istumassa yhden päivän kyydissä ja totesi, että oma asenne muuttui päivän aikana isoja kohtaan.

Minua vähän mietitytti lähteä opettamaan mp-oppilaita ekoja kertoja, mutta kun sen sai niille päähän, että sieltä perässä kulkevasta autosta ei pääse apuun jos jotain hölmöilee, niin aika hyvin pärjättiin, tosin monasti joutui karjaisemaan siihen radioon paniikkipysäytyksenkin...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

jta

Quote from: IsoPahaJolppi on Sat 24.05.2008 23:57:28 (UTC+0300)
:think: Jos se olisi minusta kiinni, niin ajokortin myöntämisen edellytyksenä pitäisi olla jonkin aikaa täyspainoisen täysperän kyydissä,
niin ehkä ne perkeleet ymmärtäisivät vähän, millaista se on taiteilla siellä helvetin hullujen seassa sellaisella massalla...
Tuosta on monta kertaa kavereiden kans puhuttu että pitäis vähintäänkin kuorma-auton kyydissä tai ajaa muutama ajotunti jotta saisivat vähän käsitystä että millasta vehkeistä on kyse. Mutta vielä parempi ois tosiaan tuo jos yhistelmän kyytiin. Monella kun ei oo edes hajuakaan että paljonko kuorma-autokaan painaa saati iso yhdistelmä.

Quote from: Löylyttäjä
On muuten jännä miten moottoripyörällä tulee ajettua erittäin varovaisesti ja rauhallisesti, sillä kun ei ole kiva jäädä minkään alle.
Joo se tahtoo olla että mp:llä jää kolarissa aina toiseks. Vielä on onneksi onnistunu ite välttään ettei oo polkypyörää isomman kans kolaroinu. Kaato tuli tosin jo tuostakin.

koppis

Quote from: jta on Sun 25.05.2008 01:33:55 (UTC+0300)
Quote from: IsoPahaJolppi on Sat 24.05.2008 23:57:28 (UTC+0300)
:think: Jos se olisi minusta kiinni, niin ajokortin myöntämisen edellytyksenä pitäisi olla jonkin aikaa täyspainoisen täysperän kyydissä,
niin ehkä ne perkeleet ymmärtäisivät vähän, millaista se on taiteilla siellä helvetin hullujen seassa sellaisella massalla...
Tuosta on monta kertaa kavereiden kans puhuttu että pitäis vähintäänkin kuorma-auton kyydissä tai ajaa muutama ajotunti jotta saisivat vähän käsitystä että millasta vehkeistä on kyse. Mutta vielä parempi ois tosiaan tuo jos yhistelmän kyytiin. Monella kun ei oo edes hajuakaan että paljonko kuorma-autokaan painaa saati iso yhdistelmä.

Quote from: Löylyttäjä
On muuten jännä miten moottoripyörällä tulee ajettua erittäin varovaisesti ja rauhallisesti, sillä kun ei ole kiva jäädä minkään alle.
Joo se tahtoo olla että mp:llä jää kolarissa aina toiseks. Vielä on onneksi onnistunu ite välttään ettei oo polkypyörää isomman kans kolaroinu. Kaato tuli tosin jo tuostakin.
yksi kaveri oli muutaman kilometrin kyydissä... oli ihmeissään et miten olen edes enää hengissä, tai että harvinaisen vähän ihmisiä kuolee liikenteessä ::nsmoke

yhdistelmän pitäs jokainen päiväksi laittaa niin näkisi kuinka vittumaisia ne pikkuautot voi oikein olla :jees:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

Löylyttäjä

Onhan se eriasia jos kyydissä, itekin ollu pienestä pitäen kuorma-autojen ja rekkojen kyydissä niin tiedän melkosen hyvin ne erot henkilöautoon  vaikken vielä raskaammalla kalustolla ole ajanut. Mutta kyllä sekin jo auttaisi jos henkilöauton kuljettaja uhraisi edes yhden ajatuksen raskaalle kalustolle ja niiden kuljettajille. Useimmat vaan taitaa tarvita sen kokemuksen sieltä rekan hytistä että tajuavat käytännössä sen eron.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview