News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

Suuri huumekeskustelu

Started by peter, Thu 03.07.2008 18:49:22 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

daadaa

Quote from: Liekki on Fri 04.07.2008 21:18:16 (UTC+0300)
Quote from: daadaa on Fri 04.07.2008 20:32:20 (UTC+0300)
Quote from: Liekki on Fri 04.07.2008 20:23:44 (UTC+0300)
muuta sallivampaan maahaan, jos aihistaa  :kahvi:

Miksi turhaan, junttilan touhuja on mukava seurata :)

sitten on turha itkeä, jos ei ole kivaa

Quote from: daadaa on Fri 04.07.2008 21:15:09 (UTC+0300)
Quote from: Bodomi on Fri 04.07.2008 21:04:13 (UTC+0300)
Quote from: peter on Fri 04.07.2008 20:59:31 (UTC+0300)
Olen joka vitun päivä syönyt selkäsärkyyn helvetillisiä lääkkeitä. Ja vielä tuo kaljakin maistuu, niin miksi ihmeessä en kokeilisi turvallisempaa vaihtoehtoa?  :think:
Joo, ei kannata kiskoa kaliaa ja lääkkeitä, olettaen että syöt lyricaa ja panacodia jne., meillä isäntä joutui lopettamaan juomisen lääkkeitten ansiosta ja kivutkin hellitti melko paljon kun ei enää sitä kaliaa lipittänyt joka ilta ::smoke

Eiköhän se alko maistu about joka päivä kuitenkin, niin peter:n osalta kun omaltakin. Niin ja samaan asiaan mut vähän eri tropit  :jepso:
Miksi pitää lipitellä kaljaa joka ilta  :think: maistuukin paremmalta, kun harvemmin ottaa  :jees:

Totta sekin, siksi tänään on tullut juotua vain yksi olut ja lähinnä Sorbusta  :drunk:

Enkä mää mitään ole itkeny kun ei ole kivaa, kunhan totesin että Suomi on maana kaksinaismoralismin mekka, sitä ei voi kukaan kiistää, ei edes takinkääntäjä poliitikot  :nono:

Atomisaattori

Quote from: daadaa on Fri 04.07.2008 21:36:55 (UTC+0300)
Enkä mää mitään ole itkeny kun ei ole kivaa, kunhan totesin että Suomi on maana kaksinaismoralismin mekka, sitä ei voi kukaan kiistää, ei edes takinkääntäjä poliitikot  :nono:
ei voi kiistää, viimeisimpänä nuo ihanat poliitikot  :kahvi:

mutta Laki on Laki, vaikka olisi kuinka vittumainen. Niillä mennään, kunnes muutetaan suuntaan tai toiseen..

Valtio määrää ja tavallinen kansalainen vikisee

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

Miffy

Quote from: Lyra_ on Fri 04.07.2008 20:34:03 (UTC+0300)
Maija puhui ihan asiaa ja ei se nyt sua siinä haukkunut heikkohermoiseksi pumpulilinnaan halajavaksi pössytelijäksi. Ihan yleisesti puhui näistä typeristä teineistä joita on moneen junaan ja oletan ettet ole teini jos tuo ikä "25" pitää paikkansa. Ja se Voltareenista avautuminen, miksi ottaa vahvempaa lääkettä kuin tarvitsee? Jos hän saa kipuunsa lievitystä "jollain Voltareenilla" niin ei kai sitä enää sitten tarvitse sitä kaikista vahvinta lääkettä ottaa todetakseen et "Nyt ei satu varmasti tän jälkeen!" Taidat siellä olla vähän liikaa "dramaqueen"  :think:

Kuten jo aikasemmin sanoin, kuvittelin jotenki että se oli suunnattu mulle kun se oli heti siinä mun viestin perässä.
Mut mitä häh, mitä sekoot vahvemmista lääkkeistä kun tarvitsee? Minä se olin se joka söi voltarenia ja siitä oli apua.
We are stardust
We are billion year old carbon

Lyra_

Quote from: Miffy on Fri 04.07.2008 23:32:28 (UTC+0300)
Quote from: Lyra_ on Fri 04.07.2008 20:34:03 (UTC+0300)
Maija puhui ihan asiaa ja ei se nyt sua siinä haukkunut heikkohermoiseksi pumpulilinnaan halajavaksi pössytelijäksi. Ihan yleisesti puhui näistä typeristä teineistä joita on moneen junaan ja oletan ettet ole teini jos tuo ikä "25" pitää paikkansa. Ja se Voltareenista avautuminen, miksi ottaa vahvempaa lääkettä kuin tarvitsee? Jos hän saa kipuunsa lievitystä "jollain Voltareenilla" niin ei kai sitä enää sitten tarvitse sitä kaikista vahvinta lääkettä ottaa todetakseen et "Nyt ei satu varmasti tän jälkeen!" Taidat siellä olla vähän liikaa "dramaqueen"  :think:

Kuten jo aikasemmin sanoin, kuvittelin jotenki että se oli suunnattu mulle kun se oli heti siinä mun viestin perässä.
Mut mitä häh, mitä sekoot vahvemmista lääkkeistä kun tarvitsee? Minä se olin se joka söi voltarenia ja siitä oli apua.
Tarkennatko vielä kantaasi, että veditkö molempia samaan aikaan, kannabista ja voltareenia, vaiko vain jompaa kumpaa? Kerroit meinaan molempien auttaneen niin jää tietynlainen mustaaukko tähän kohtaan  :think:.
Yell at me, I want to be your light that shines
But my ground is shaking and I might fall
I wish that I could say... I wish that I could be your evil... your evil in a closet

kenny

Quote from: Miffy on Fri 04.07.2008 20:19:07 (UTC+0300)
Quote from: kenny on Fri 04.07.2008 18:41:20 (UTC+0300)

On se kumma kun vähän on eriäviä mielipiteitä miffyn kanssa, niin aletaan suoranainen vittuilu ja mennään henkolökohtaisuuksiin....
On täällä pienemmästäkin annettu banaania!!

No voi jeesus. Sokeako olet? "Vähän eri mieltä" ei tarkoita samaa kuin pään aukominen tyyliin "oot niin heikkopäinen ettet kestä selvinpäin" ja öö, jostaki voltarenista avautuu? Tämä oli sitten sun mielestä ihan normaalia ja hyvää käytöstä?

Onko sulla jotain omia vapauksia vittuilla muille päin naamaa jos ne sattuu olemaan eri mieltä sun kanssa?

IsoPahaJolppi

Quote from: Miffy on Fri 04.07.2008 03:08:26 (UTC+0300)
Väsy puskee mut pakko vastaa tähän viel ennen ku unohan mitä piti vastata...

Quote from: L D on Fri 04.07.2008 02:39:50 (UTC+0300)
sivusit aihetta rekka liikenteesee...

mitä jos välillä korjailtaisiin teitä turvallisemmiksi eikä pystyteltäisi sakkotolppia kaikilla niillä rahoilla   :kahvi:

En ota tohon kantaa sen kummemmin (paitti et imo rautatieverkon pitäs kattaa koko maa niin hyvin et ainaki 50% rekkaliikenteestä saatas siirrettyy raiteille) mut kun tää nyt päihdekeskustelu on ni liittyy aiheeseen jossain määrin. Rekkakuskeillahan on ihan hullun tiukat aikataulut, ja epäsäännöllisen säännöllisesti tulee aina uutisia siitä miten kuskit ei ehdi pitää lain vaatimia lepotaukojaan. Pitkään ajaminen on vielä muutenkin puuduttavaa ja jos väsymys vaivaa niin liikenneturvallisuus kyllä vaarantuu. En nyt muista tarkkaan, mutta olikohan se niin et yhden yön valvominen vastaa jotaki promillen humalaa koordinaation ja reaktioajan puolesta. Jos joku muistas noi luvut tarkemmin nii kertokaa.

Niin kauan kun kuljetusfirmojen omistajat käärii sitä isommat massit taskuunsa mitä nopeammin lasti liikkuu, ei varmasti saada rekkakuskeja lepäämään riittävästi. Kuskien kiusaamisesta ei ole mitään apua, todelliset syylliset ovat niitä jotka antavat aivan liian tiukat aikataulut ajoon. Mua puistatti kun se Konginkankaan turmarekan kuski sai rangaistuksen, koska se on varmasti yrittänyt parhaansa estääkseen katastrofin ja aivan takuulla kieriskellyt syyllisyyden tunteissaan riittävästi. Sitä en muista saiko se firma jotakin sanktioita, mutta ainakin oli todella epäreilua rankaista sitä yhtä kuskia kun kuitenkin about joka ainoa ajaa ihan vastaavalla tavalla liian pitkiä pätkiä. Koko tapahtuma oli siinä tilanteessa todella ikävä tapaturma, mutta teoriassa se olisi voinut sattua kenelle tahansa.

Hetken luin jo vakaasti päättäneenä olla kommentoimatta, mutta  kuinka ollakkaan... (kommentointini perustuu vain omaan n.15v. työkokemukseeni alalta...)

1. 50% rekkaliikenteestä rautateille.
=Ne sitten vetäisivät varmaan joka ikisen supermarkettiin yms. kauppakeskukseen raiteet sisälle, että saisi ne roippeet sinne myyntiin, tai sitten kameleita/aaseja tai vielä parempaa, orjia kantamaan tavarat asemalta kauppaan.
Koska kuitenkin n. 70% kaikesta tavarasta kulkee kumipyörillä paikasta toiseen, niin paljonkohan tämä söisi niitä valtion resursseja, kun tienteko on hiukan kuitenkin halvempaa, kuin radanrakentaminen, varsinkin, kun tämä maamme on senverran harvaanasuttua, että missään tapauksessa joka kylään ei tule rautatietä, joten kuinka kävisi asuinpaikan valinnanvapauden kanssa, (vertaan tätä siihen väitteeseen, että jokainen saa tehdä kehollaan mitä itse haluaa) Voi vit***, mikä pilkkuhirviö tulkin kirjoitettua, en korjaa!

2. Lepotauot. Ajojen järjestelystä tulee tietyt ohjeet kyllä, mutta kuljettajan on uskallettava ilmoittaa, jos hän ei liian tiukkaan aikatauluun kykene, tosin samalla on syytä ilmoittaa aikataulu jolloin on varmasti perillä. -> kuljetusten järjestelijä voi suunnitella kuvion uusiksi, ja voila' voit pitää taukosi, etkä aja koomassa muiden seassa. Kyllä, olen vakaasti sitä mieltä, että väsyneenä ajaminen on vaarallista, eivätkä rekkakuskitkaan ole koneita.
Tosin nykyaikaisessa kuorma-autossa on ohjaamoergonomia hiukan paremmalla tasolla kuin henkilöautoissa... Vai kuinka monessa henkilöauton kuskinjakkarassa on esim. reilut 10 eri säätökohdetta, niinkuin minulla on "oman" ajokkini penkissä.
ja ennenkuin kukaan niitä vaatii luettelemaan niin tässä tulee perusmallin tiedot,
http://www.kirmola.com/isri.php
-> Sitä jaksaa istua puutumatta hiukan pidempään, kuin henkilöautossa, mutta jos pitää ajaa täältä etelähköstä rovaniemelle, niin kyllä minun ajokuntoni on huomattavasti parempi istuessani sen kuorma-auton ilmastoidussa kabiinissa vs. henkilöauto.

3. Kuljetusfirmat kerää kaikki rahat.
:nope:  :nope:  :nope: Eiköhän nekin rahat mene sinne osakkeenomistajille osinkoihin. Jos niistä nyt mitään osinkoja enää kukaan jakaakaan, kun kuulemma nämä suomen metsäteollisuuden tehtaat ei taida tehdä kuin pelkkää tappiota, jos kuuntelee niiden toimitusjohtajia.
Firmat (kaupan keskusliikkeet, metsäteollisuus, yms.) kilpailuttavat ajonsa tasaisin väliajoin, ja olettaisin, että tod.näk. ajot saa se kuka ne tekee kaikkein halvimmalla. Tästä en tiedä enempää, koska olen itsekkin vain palkollinen

Ja vielä tähän yleistykseen täytyy tarttua "mutta ainakin oli todella epäreilua rankaista sitä yhtä kuskia kun kuitenkin about joka ainoa ajaa ihan vastaavalla tavalla liian pitkiä pätkiä".
About joka ainoa ei tod. aja siellä liian pitkiä pätkiä, ainakaan kaiken aikaa. Kyllä poliisi suorittaa jatkuvaa valvontaa ja määrää ajo/lepoaikarikkomuksista(kin) melko tuntuviakin sakkoja ja aina kuljettajalle.
Kuinka monelle muulle työmaalle, kuin rekkakuskin, poliisi voi tulla tuosta vaan ,ja ilmoittaa, että pidetäänpäs ihan varmuuden vuoksi tarkastus, että onkos sitä tullut rikottua lakia. (Välittämättä pätkääkään siitä, sattuuko kyydissä olemaan esim. jotain sellaista, joka pitäisi olla perillä tiettyyn aikaan tietyssä paikassa.) Vois jossain toimistossa tulla oikeusjuttu jos poliisi toimisi näin siellä.
Otappas näitä sakkoja, tai ihan mitä tahansa liikenteestä, vaikka et olisi edes töissä, kolme kertaa kahteen vuoteen, niin olet vähintään kuukauden automaattisesti pois töistä, kun kortti on kuivamassa. Tietenkään tämä valvonta ei kohdistu tasapuolisesti kaikkiin kuljettajiin, mutta kyllä siellä on tullut oltua virallisten omaisten kanssa nokakkain useampia kertoja vuodessa työn merkeissä.
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

IsoPahaJolppi

Quote from: Miffy on Fri 04.07.2008 08:37:06 (UTC+0300)
[

Aihetta sivuten, se nykynen rattipäihtymyslaki on kyllä yks oikeusmurha. Puolen promillen humalassa saat ajaa autoa vaikka jo sekin määrä lisää riskinottoa,  heikentää motoriikkaa ja reaktioaikaa sekä häiritsee tiehen keskittymistä. Kannabista varten ei ole (ainakaan ollut) käytössä akuutin päihtymyksen paljastavaa testiä,  vaan poliisi käyttää niitä pikatestejä jotka näyttävät positiivista vaikka henkilö olisi ollut päihtyneenä viikko takaperin. Suomen laki kieltää kaksinkertaisen rangaistuksen. Kannabiksen käytöstä on valitettavasti määritelty rangaistus, joten henkilön jäädessä kiinni käytöstä tulisi soveltaa tätä lainsäädäntöä. Rattipäihtymyksestä taasen ei pitäisi voida tuomita henkilöä joka ei ole ajanut päihtyneenä. Kuitenkin, jos tämä hypoteettinen viikko takaperin sihauttanut kaveri narahtaa poliisin pikatestissä, häneltä lähtee kortti kuivumaan ja hän joutuu käymään seuloissa enemmän tai vähemmän kauan että saa ajo-oikeutensa takaisin. Tämä käytäntö paitsi rikkoo Suomen lakia, se on myös pahasti länsimaisen oikeuskäytännön vastainen. Reilu peli? Not.

Rattijuopumuksesta voi saada syytteen vaikka ei olisi edes sitä puolta promillea, riittää, että ajokyky on huonontunut poliisin mielestä alkoholin vaikutuksesta

P.S. Itse en henkilökohtaisesti ole tietoisesti koskaan sotkenut päätäni alkoholia "oudommilla" aineilla, enkä myöskään kannata laillistamista.
-> edit. Ellei lääkäri määrää ja ruohon käyttö on valvottua

Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

koppis

Ja jatkan rekka juttua vielä sillä 90% raskaan kaluston kolareista ei johdu siitä ison auton kuljettajasta :nope:
toi rosentti on kyllä heitetty hatusta mutta kuitenkin

useammin kun kerran viikossa ei tiedä että ajaako sen auton metsään vai kerkeeköhän tuo ohi ::nsmoke
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

maija

Quote from: koppis on Sat 05.07.2008 06:26:16 (UTC+0300)
Ja jatkan rekka juttua vielä sillä 90% raskaan kaluston kolareista ei johdu siitä ison auton kuljettajasta :nope:
toi rosentti on kyllä heitetty hatusta mutta kuitenkin

useammin kun kerran viikossa ei tiedä että ajaako sen auton metsään vai kerkeeköhän tuo ohi ::nsmoke

On vielä nää itsarihemmot, "tuntemattomasta syystä suoralla tiellä ajautui rekan alle, keli ja näkyvyys oilvat hyvät."
Joka viikko ollu lehdessä tänäkin vuonna.  ::nsmoke

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview